Anar al contingut

Conflicte laboral

Camil Ros (UGT): "Si al Prat aterra alguna cosa és la precarietat"

El secretari general d'UGT a Catalunya no veu probable evitar la vaga a l'aeroport de Barcelona aquest cap de setmana

Gabriel Ubieto

Camil Ros (UGT): "Si al Prat aterra alguna cosa és la precarietat"

JOAN CORTADELLAS

Les possibilitats d’evitar una vaga del personal de terra d’Iberia a l’aeroport de Barcelona aquest cap de setmana són més aviat escasses. Així ho ha manifestat aquest dimecres el secretari general d’UGT a Catalunya, Camil Ros, en una trobada amb periodistes. El líder de la central amb representació majoritària en el comitè d’empresa que té convocades quatre jornades d’aturades (24, 25, 30 i 31 d’agost) s’ha mostrat "escèptic" de les possibilitats d’acord en la mediació convocada pel Departament de Treball aquest dijous per a desencallar el conflicte. "Si al Prat aterra alguna cosa és la precarietat", ha asseverat.

El conflicte laboral que s’arrossega entre la plantilla del ‘handling’ d’Iberia al Prat ve des de fa més d’un any. L’estiu passat ja es va desactivar una vaga ‘in extremis’ i aquest any ja hi va haver aturades els passats 27 i 28 de juliol. “No tenim voluntat de perjudicar ningú, però la gent també ha d’entendre el dret de vaga i ser responsable”, va explicar Ros.

El conflicte laboral del personal de terra s’està estenent per tot Espanya i aquest dimecres també s’ha fet oficial la convocatòria de dues jornades de vaga el 30 i el 31 a Madrid-Barajas, que coincidiran amb la segona tanda al Prat. I posteriorment, els seus homòlegs de Bilbao tenen previstos aturades els pròxims 8 i 9 de setembre.

El secretari general d’UGT a Catalunya considera que la "precarietat" fruit de l’alta temporalitat que motiva aquesta onada de vagues té el seu origen en les "trampes legals" que realitzen les aerolínies per dotar-se d’una flexibilitat més gran. A Barcelona, segons dades facilitades pel comitè d’empresa, dels 2.000 treballadors que operen, pràcticament la meitat són eventuals.

I, segons dades a les quals ha tingut accés EL PERIÓDICO, la capital catalana és el principal nínxol de temporalitat, ja que de les de 2.090.557 hores que van realitzar el 2018 empleats temporals d’Iberia, 798.126,69 van ser al Prat. "Iberia ha de tractar a cada aeroport d’acord amb la seva activitat econòmica", ha considerat el secretari general d’UGT. Una línia en la qual ja s’ha manifestat la Generalitat de Catalunya en anteriors ocasions i en què van insistir després de la fallida mediació prèvia a la vaga del 27 i 28 de juliol.