Anar al contingut

SECTOR CLAU

Els turistes japonesos a Catalunya gasten el triple que la resta

Busquen cultura i gastronomia i la meitat torna a terres catalanes una segona vegada

La Generalitat preveu tancar el 2019 amb més de 400.000 visitants nipons

Europa Press

Els turistes japonesos que visiten Catalunya gasten 471,9 euros de mitjana per persona i dia, cosa que representa el triple que la resta de turistes internacionals. A més, es tracta d’un turisme a l’alça, ja que del gener al juny el turisme japonès a la comunitat catalana ha crescut un 30%, per la qual cosa es preveu arribar als 400.000 a finals d’any.

"Els turistes japonesos recullen molt bé el que nosaltres volem potenciar en aquest pla estratègic de turisme, que és desconcentrar, desestacionalitzar i incrementar la despesa", ha explicat la consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Àngels Chacón, en una entrevista d’Europa Press.

La meitat dels turistes japonesos tornen una segona vegada a Catalunya i quan ho fan ja no escullen Barcelona com a destí: "Fugen del sol i platja, per tant complementen molt bé aquesta oferta. La cultura asiàtica busca cultura i gastronomia".

Chacón ha afirmat que els ajudaria moltíssim el vol Barcelona-Tòquio per millorar la promoció del seu destí, i ha explicat que al novembre realitzaran una altra missió al Japó amb 15 empreses catalanes per conèixer turoperadors i agències de viatge japoneses.

'Brexit', sense efectes

Segons dades de la Generalitat, el 'brexit' encara no ha tingut conseqüències en l’àmbit turístic a Catalunya, ja que s’està mantenint l’activitat: "A escala europea pot ser que el turisme hagi caigut una mica. Ha fet tanta calor a tots els països que els destins de sol i platja a tot Europa han caigut una mica aquests mesos".

La devaluació de la moneda, la llibertat d’itinerància, els permisos de residència i el que passarà amb el grup britànic IAG, que controla aerolínies amb molt pes a l’aeroport de Barcelona-el Prat –Iberia, Vueling i LEVEL– són les principals preocupacions del sector sobre l’aplicació del 'brexit'.

"Pel que fa a turisme, el britànic és el segon mercat, França és el primer. Ens preocupa i moltíssim", ha sostingut la consellera, que ha detallat que es relacionen amb més de 1.800 agents per revisar la tendència de mercat en cada moment.

Davant del possible impacte que pugui generar el 'brexit', Chacón ha explicat que estan començant a diversificar mercats: "Per això, quan parlem de turistes ens hem centrat a buscar-los als Estats Units i el turisme asiàtic".