SERVEIS EMPRESARIALS

Webhelp entra a la Xina de la mà del grup Inditex

La multinacional donarà servei d'atenció al client de les botigues 'online' per a la Xina de Massimo Dutti i Stradivarius

La firma francesa va facturar 131,8 milions d'euros a Espanya, amb una plantilla de 4.000 empleats

webhelp

webhelp

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

L’empresa francesa Webhelp, especialitzada en serveis d’atenció al client, ha anunciat aquest dimecres l’obertura d’una oficina a la Xina amb el grup Inditex com a client. En concret, la firma gestionarà l’atenció al client de les botigues 'online' al país asiàtic de Massimo Dutti i Stradivarius. L’obertura d’aquestes oficines s’emmarca en un ambiciós pla d’internacionalització focalitzat ara, a més d’a la Xina a Llatinoamèrica i als EUA. En aquest últim cas dona servei des de Puerto Rico, mentre que per a Llatinoamèrica es preveu una implantació aquest any després de l’adquisició d’una companyia ja operativa.  

Webhelp va obrir l’oficina de 1.200 metres quadrats a Kunshan, ciutat pròxima a Xangai, a través d’una aliança estratègica (‘joint venture’) amb l’empresa xinesa d’externalitzacions Kingwisoft, ha explicat aquest dimecres la presidenta de Webhelp a Espanya, Helena Guardans. Ara per ara, aquestes oficines ocupen 50 persones, però l’empresa calcula que a finals d’any la xifra ascendeixi a 230 treballadors i la ‘joint venture’ passi al control de Webhelp. La filial xinesa es controlarà des de la seu que el grup francès té al districte tecnològic 22@ de Barcelona, que també és el seu principal centre d’operacions multilingüe a Europa i la resta del món. Aspira a ser aliat de multinacionals europees en procés d’implantació a l’Àsia.

Webhelp és una firma d’alt contingut tecnològic, hereva de les antigues firmes d’atenció telefònica que s’han adaptat a un enfocament internacional i a la creixent utilització del mòbil com a element de connexió entre clients i empreses. Actualment, el 40% dels accessos a serveis d’atenció al client ja es fan via xat o xarxes socials. En poc temps les trucades de veu seran minoritàries. La firma va facturar 131,8 milions d’euros el 2018 a Espanya i espera multiplicar aquesta xifra fins als 240 milions el 2023. La plantilla ascendeix més de 4.000 persones de 86 nacionalitats, capaces de donar servei en 30 idiomes. 

Webhelp a la Xina estarà liderada per Helena Guardans des de Barcelona i pel nou conseller delegat del grup a Espanya, Julio Jolín, que va ser nomenat el desembre del 2018 i fins ara exercia de director d’operacions de Webhelp. La facturació mundial de Webhelp és de 1.300 milions d’euros a tot el món, un 36% més respecte del 2017.

Notícies relacionades

Fundada a París, Webhelp dona feina a més de 50.000 professionals i compta amb 140 oficines repartides per 35 països de tot el món, cosa que la situa com la companyia líder en subcontractació de processos i externalització de serveis.

Des de la seu de Barcelona, la companyia ofereix serveis de suport tècnic, de vendes, d’atenció al client i transaccions entre empreses en 29 idiomes per a clients com Mango, Vodafone, HP, Epson i Inditex. El 2018, Webhelp va adquirir el grup de gestió d’atenció al client Sellbytel i van unificar les seves plantilles. Entre el setembre i l’octubre d’aquest any la marca Sellbytel desapareixerà per fusionar-se definitivament amb Webhelp. 

Temes:

Empreses