l'omnicanal suposa el 40% de les vendes

La moda factura 14.500 milions i ocupa 64.500 persones a Catalunya

Inditex i Mango suposen més de la meitat del sector

48698309 601

48698309 601

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El sector de la moda a Catalunya està integrat per unes 800 empreses que sumen una facturació de 14.507 milions d’euros i ocupen més de 64.500 persones. Un estudi encarregat pel Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat per avaluar la situació del sector constata que l’omnicanalitat ja és una realitat i que el 40% de les vendes ja es fan de manera indiferent a la botiga i a internet. Les vendes ‘online’ suposaran el 30% del total en pocs anys. La transformació és ràpida com a conseqüència dels canvis tecnològics i els nous hàbits de consum, però en aquesta batalla les grans firmes porten molt avantatge. Les firmes d’Inditex amb seu a Catalunya i Mango suposen més del 50% del sector de la moda (tèxtil i no tèxtil) a Catalunya.  

La despesa en moda encara està en nivells precrisi, malgrat encadenar quatre anys d’augment del consum, ja que el 2007 representava el 6,6% de la cistella de la compra i el 2017 va ser del 5,2%. Les xifres de facturació de la moda a Catalunya situen aquest sector econòmic en la quarta posició en importància per darrere de l’alimentació, l’automoció i les ciències de la vida, mentre que aquestes empreses concentren el 30% de les exportacions del conjunt d’Espanya i són el 6,6% de totes les exportacions catalanes.

La consellera del Departament d’Empresa, Àngels Chacón, ha reconegut que el sector de la moda afronta reptes i canvis de model productiu i ha assenyalat que les estratègies a desenvolupar se centraran en criteris de sostenibilitat i, sobretot, de la millora de l’experiència del consumidor. També ha remarcat la importància de la necessitat de digitalització de les empreses del sector i ha indicat que el departament va destinar 1,2 milions d’euros per impulsar aquest procés en el sector minorista. En les pròximes setmanes presentarà un pla financer de reforç per al sector. 

En la presentació de l’estudi, la directora general d’Indústria de la Generalitat, Matilde Villarroya, ha destacat que en els últims quatre anys han aparegut 35 projectes que han mobilitzat 156 milions d’euros, creant 1.500 llocs de treball.

El president del Clúster Modacc, Pep Generó, considera que les tendències actuals indiquen que les inversions s’han de dirigir a recolzar estratègies dirigides a la personalització creixent dels productes, a les col·leccions càpsula i a la potenciació de dissenys més pròxims al consumidor. 

Notícies relacionades

Les empreses amb marca i/o control del ‘retail’ de moda representen més del 57% de les firmes de moda a Catalunya i concentren el 84% del total de la facturació agregada. Per la seva banda, les que fan activitats productives sumen més del 40%, tot i que la seva dimensió mitjana és més reduïda i contribueixen en menys d’un 20% a la facturació global.

L’estudi identifica els canvis que afecten el negoci de la moda i revela que el consumidor valora cada vegada més les marques amb les que pugui connectar, tot i que la relació qualitat preu continua sent el motor principal de les compres. El client cada vegada està més preocupat per la sostenibilitat i 9 de cada 10 confien ja més en els 'influencers' que en els anuncis de publicitat tradicionals a l’hora de decidir-se per una peça o una altra. La moda ‘online’ continua creixent, tot i que l’estudi destaca la vitalitat de la botiga física, que augura que no desapareixerà, sinó que està obligada a adaptar-se fent més fàcil la compra amb l’ús de la tecnologia.

Temes:

Moda Empreses