CONSUM

Nestlé vol aprofitar els productes Starbucks per captar els joves

La companyia inverteix 17 milions a Girona per transformar els pòsits del cafè en energia

Nestlé vol aprofitar els productes Starbucks per captar els joves
2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

La multinacional suïssa Nestlé ha anunciat que invertirà 17,2 milions d’euros en la construcció d’una caldera d’avaluació dels marros de cafè, és a dir, una caldera que transformarà aquests pòsits en vapor per generar energia eficient. A més, la firma vol aprofitar el llançament de la gamma de productes Starbucks per captar el públic jove.

El director general de Nestlé Espanya, Jacques Reber, ha destacat aquest dijous que la fàbrica de Girona produeix actualment unes 45.000 tones de marro de cafè, i que es preveu que gràcies a la nova caldera se n’aprofiti el 80%. La caldera entrarà en funcionament el juny del 2020, i generarà 125.000 tones de vapor a l’any, fet que cosa suposarà “una reducció del 25% del consum de gas natural a la fàbrica”. A partir de llavors, el 70% de l’energia que s’utilitzi en la planta serà eficient.

Entre 2014 i el 2018, la companyia ha invertit més de 300 milions d’euros en les 10 fàbriques d’Espanya.

Gamma Starbucks

Reber ha destacat també que, quant a producte, esperen que els nous productes llançats amb la marca Starbucks impulsin no només la categoria de cafè, on la firma suïssa ja és líder, sinó també les vendes generals del grup a Espanya, que l’any passat es van situar en 1.930 milions d’euros.

La firma, queva adquirir els drets per llançar productes amb la popular marca de cafeteries, ha posat al mercat 24 varietats de productes Starbucks que cobreixen les quatre categories de cafè: gra, molt, Nespresso i Dolce Gusto. “Tots són productes amb varietat 100% aràbiga, un de les senyes de Starbucks”, ha destacat Reber. “Creiem que Starbucks donarà nou impuls a la categoria. Confiem que es consolidarà com un nou pilar del negoci i com a palanca de creixement del futur”, ha afegit.

El directiu ha destacat que amb el llançament d’aquesta gamma es busca captar el públic “jove” i els habituals de les cafeteries Starbucks. “A més, és un nou gust per als amants del cafè que sumem a l’oferta dels clients”, ha afirmat. Els productes es podran trobar ben aviat a El Corte Inglés, Carrefour, Bon Preu, Consum i Alcampo, entre d’altres.

Preu de les càpsules Starbucks

Espanya ha sigut dels primers mercats a rebre aquests productes, que ja estan en set països i que es llançaran en 10 més abans de final d’any. El preu de les càpsules Starbucks serà el mateix que el de les Nespresso, i el 15% més que les Dolce Gusto.

Notícies relacionades

La producció dels productes es realitza a Portugal, i Reber ha afirmat que Reus pot ser una de les candidates a assumir part de la producció si les vendes acompanyen.

La categoria del cafè en supermercats ja mou 870 milions d’euros a l’any, i creix el 7% a l’any. La penetració de la categoria és del 92%. Les càpsules ja són el 47% del total; el cafè torrat el 34% i el soluble, el 18%.

Temes:

Nestlé