CONSUM
Nestlé vol aprofitar els productes Starbucks per captar els joves
La companyia inverteix 17 milions a Girona per transformar els pòsits del cafè en energia

starbucks-feed
La multinacional suïssa Nestlé ha anunciat que invertirà 17,2 milions d’euros en la construcció d’una caldera d’avaluació dels marros de cafè, és a dir, una caldera que transformarà aquests pòsits en vapor per generar energia eficient. A més, la firma vol aprofitar el llançament de la gamma de productes Starbucks per captar el públic jove.
El director general de Nestlé Espanya, Jacques Reber, ha destacat aquest dijous que la fàbrica de Girona produeix actualment unes 45.000 tones de marro de cafè, i que es preveu que gràcies a la nova caldera se n’aprofiti el 80%. La caldera entrarà en funcionament el juny del 2020, i generarà 125.000 tones de vapor a l’any, fet que cosa suposarà “una reducció del 25% del consum de gas natural a la fàbrica”. A partir de llavors, el 70% de l’energia que s’utilitzi en la planta serà eficient.
Entre 2014 i el 2018, la companyia ha invertit més de 300 milions d’euros en les 10 fàbriques d’Espanya.
Gamma Starbucks
Reber ha destacat també que, quant a producte, esperen que els nous productes llançats amb la marca Starbucks impulsin no només la categoria de cafè, on la firma suïssa ja és líder, sinó també les vendes generals del grup a Espanya, que l’any passat es van situar en 1.930 milions d’euros.
La firma, queva adquirir els drets per llançar productes amb la popular marca de cafeteries, ha posat al mercat 24 varietats de productes Starbucks que cobreixen les quatre categories de cafè: gra, molt, Nespresso i Dolce Gusto. “Tots són productes amb varietat 100% aràbiga, un de les senyes de Starbucks”, ha destacat Reber. “Creiem que Starbucks donarà nou impuls a la categoria. Confiem que es consolidarà com un nou pilar del negoci i com a palanca de creixement del futur”, ha afegit.
El directiu ha destacat que amb el llançament d’aquesta gamma es busca captar el públic “jove” i els habituals de les cafeteries Starbucks. “A més, és un nou gust per als amants del cafè que sumem a l’oferta dels clients”, ha afirmat. Els productes es podran trobar ben aviat a El Corte Inglés, Carrefour, Bon Preu, Consum i Alcampo, entre d’altres.
Preu de les càpsules Starbucks
Espanya ha sigut dels primers mercats a rebre aquests productes, que ja estan en set països i que es llançaran en 10 més abans de final d’any. El preu de les càpsules Starbucks serà el mateix que el de les Nespresso, i el 15% més que les Dolce Gusto.
Notícies relacionadesLa producció dels productes es realitza a Portugal, i Reber ha afirmat que Reus pot ser una de les candidates a assumir part de la producció si les vendes acompanyen.
La categoria del cafè en supermercats ja mou 870 milions d’euros a l’any, i creix el 7% a l’any. La penetració de la categoria és del 92%. Les càpsules ja són el 47% del total; el cafè torrat el 34% i el soluble, el 18%.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents