CONSUM
Nestlé vol aprofitar els productes Starbucks per captar els joves
La companyia inverteix 17 milions a Girona per transformar els pòsits del cafè en energia
starbucks-feed
La multinacional suïssa Nestlé ha anunciat que invertirà 17,2 milions d’euros en la construcció d’una caldera d’avaluació dels marros de cafè, és a dir, una caldera que transformarà aquests pòsits en vapor per generar energia eficient. A més, la firma vol aprofitar el llançament de la gamma de productes Starbucks per captar el públic jove.
El director general de Nestlé Espanya, Jacques Reber, ha destacat aquest dijous que la fàbrica de Girona produeix actualment unes 45.000 tones de marro de cafè, i que es preveu que gràcies a la nova caldera se n’aprofiti el 80%. La caldera entrarà en funcionament el juny del 2020, i generarà 125.000 tones de vapor a l’any, fet que cosa suposarà “una reducció del 25% del consum de gas natural a la fàbrica”. A partir de llavors, el 70% de l’energia que s’utilitzi en la planta serà eficient.
Entre 2014 i el 2018, la companyia ha invertit més de 300 milions d’euros en les 10 fàbriques d’Espanya.
Gamma Starbucks
Reber ha destacat també que, quant a producte, esperen que els nous productes llançats amb la marca Starbucks impulsin no només la categoria de cafè, on la firma suïssa ja és líder, sinó també les vendes generals del grup a Espanya, que l’any passat es van situar en 1.930 milions d’euros.
La firma, queva adquirir els drets per llançar productes amb la popular marca de cafeteries, ha posat al mercat 24 varietats de productes Starbucks que cobreixen les quatre categories de cafè: gra, molt, Nespresso i Dolce Gusto. “Tots són productes amb varietat 100% aràbiga, un de les senyes de Starbucks”, ha destacat Reber. “Creiem que Starbucks donarà nou impuls a la categoria. Confiem que es consolidarà com un nou pilar del negoci i com a palanca de creixement del futur”, ha afegit.
El directiu ha destacat que amb el llançament d’aquesta gamma es busca captar el públic “jove” i els habituals de les cafeteries Starbucks. “A més, és un nou gust per als amants del cafè que sumem a l’oferta dels clients”, ha afirmat. Els productes es podran trobar ben aviat a El Corte Inglés, Carrefour, Bon Preu, Consum i Alcampo, entre d’altres.
Preu de les càpsules Starbucks
Espanya ha sigut dels primers mercats a rebre aquests productes, que ja estan en set països i que es llançaran en 10 més abans de final d’any. El preu de les càpsules Starbucks serà el mateix que el de les Nespresso, i el 15% més que les Dolce Gusto.
Notícies relacionadesLa producció dels productes es realitza a Portugal, i Reber ha afirmat que Reus pot ser una de les candidates a assumir part de la producció si les vendes acompanyen.
La categoria del cafè en supermercats ja mou 870 milions d’euros a l’any, i creix el 7% a l’any. La penetració de la categoria és del 92%. Les càpsules ja són el 47% del total; el cafè torrat el 34% i el soluble, el 18%.
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Judici fiscal general El cap de Gabinet d'Ayuso declara que "es desferma la bogeria" quan va donar el mail en què el fiscal es mostrava "disposat" a pactar amb González Amador
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- Prevenció Brian L. Mishara, psicòleg expert en suïcidi: "La primera pregunta no hauria de ser què et passa, sino qui ets"
- Crisi per la gestió de la dana El PP i Vox reprenen els contactes davant el relleu de Mazón i el nou cicle electoral
- Crisi per la gestió de la dana Rosa Álvarez: «Als nostres familiars els va matar la mala gestió, no el clima»
- Les memòries de l’excap de l’Estat Joan Carles, al seu fill: "Renunciar a la meva herència és rebutjar-me"
- El rei emèrit admet per primera vegada "relacions extraconjugals"
