comicis empresarials
Crous: «S'ha expressat clarament voluntat de canvi a la Cambra"
El candidat, que no ha aconseguit vocalia en les eleccions a l'organisme empresarial, es mostra disposat a col·laborar amb els guanyadors

zentauroepp46929404 enric crous premios empresa del ao de el periodico190211225638 /
L’exconseller delegat de Damm i Cacacolat i candidat a la presidència de la Cambra de Barcelona, Enric Crous, ha afirmat que en les eleccions a l’organisme cameral "s’ha expressat clarament una voluntat de canvi. No és la que volíem, però és voluntat de canvi". Crous ha aconseguit només 4 vocalies de les 40 que estaven subjectes a sufragi universal i ni tan sols ha aconseguit la seva per l’epígraf pel qual es presentava.
A més de felicitar les candidatures promogudes per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), l’Assemblea Nacional Catalana ANCCrous, que comptava amb el recolzament del ‘lobby’ Femcat, ha assegurat que la seva candidatura, que es va unificar amb la del fundador de Numintec, José María Torres, avalat per la patronal Pimec; era "una plataforma per a empreses". Els candidats de l’ANC, en canvi, han aportat "sentiments", i contra "això és difícil lluitar", ha remarcat.
L’empresari, que descarta impugnar els resultats, ha dit que amb els seus escons es mostren disposats a col·laborar amb els guanyadors. L’ANC ha aconseguit 32 dels 40 escons en lliça. De tota manera, Joan Font, de Bonpreu, s’afegeix a aquest col·lectiu, tot i que també formava part de la candidatura Crous-Torres. Ha reconegut, de tota manera, que "el cens era fatal" i votar i saber concretament a qui o què es vota "és difícil".
Encara que s’ha duplicat la participació, fins al 4,1%, amb 17.224 vots emesos, aquesta continua sent baixa. De tota manera, en els comicis del 2010, després de determinar-ho els tribunals, els vots vàlids només van representar el 0,20% del cens.
Al seu torn, hi ha 955 vots que no es van comptabilitzar perquè no complien per complet la normativa sobre vot electrònic, segons fonts pròximes al procés. La junta electoral central, presidida per la secretària general d’Emprea, Marta Felip, també decidirà els que es comptabilitzen i els que no una vegada fetes les comprovacions corresponents. En aquesta sessió de dilluns, a més es donaran els resultats definitius i es resoldran les tres impugnacions presentades pel sistema de vot electrònic.
Notícies relacionadesA mitjans de juny, quan s’hagi constituït tot el ple (60 membres), amb les 14 empreses que aporten 75.000 euros a l’any i els sis vocals de les patronals Pimec i Foment, es procedirà a elegir la presidència i el comitè executiu de 12 membres, que és el que realment té el control.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- EL MERCAT BLAUGRANA El Barça renova Ansu Fati fins al 2028 i el cedeix al Mònaco
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- La legislatura catalana El Govern d’Illa recolza Sánchez, però s’aïlla de la seva crisi: «Estem centrats a governar Catalunya»
- Mobilitat Evacuats una vintena de passatgers pel túnel del funicular de Montjuïc per una incidència