EL COST DE LA VIDA
L'IPC puja dues dècimes a l'abril, fins a l'1,5%
L'organisme estadístic ha atribuït el repunt de la taxa interanual a l'encariment dels paquets turístics
zentauroepp44846988 barcelona 31 08 2018 turistas y consumo fotografia albert be180831181942 /
L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 1% l’abril en relació amb el mes anterior i va elevar dues dècimes la seva taxa interanual, fins a l’1,5%, el seu tercer repunt consecutiu i el seu nivell més alt des del mes de novembre passat, segons l’indicador avançat publicat aquest dimarts per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
L’organisme estadístic ha atribuït el repunt de la taxa interanual de l’IPC al’encariment dels paquets turístics per Setmana Santa, davant el descens de preus que van experimentar el mateix mes del 2018.
La taxa interanual de l’abril és la 32a taxa positiva que encadena l’IPC interanual i implica que els preus són avui un 1,5% superiors als de fa un any.
Amb la dada d’abril, l’IPC suma sis mesos consecutius amb taxes interanuals inferiors al 2%.
El quart mes del 2019, l’Índex de Preus de Consum Harmonitzat (IPCA) va situar la seva taxa interanual en l’1,6%. Si aquesta dada es confirma, la taxa anual de l’IPCA pujarà tres dècimes respecte al mes anterior.
Notícies relacionadesEn termes mensuals, l’IPC va avançar un 1% l’abril, la seva pujada més gran aquest mes des del 2017, quan els preus també van augmentar un 1%. Per la seva part, la variació mensual de l’indicador avançat de l’IPCA es va situar l’abril en l’1,1%.
L’INE publicarà les dades definitives de l’IPC d’abril el 14 de maig.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Estrena saborosa a l’Eixample Així serà el Circolo Popolare, el nou gran restaurant de Big Mamma a punt d’obrir al passeig de Gràcia de Barcelona
- Crisi a la Generalitat Valenciana «Ja no puc més» i les altres frases del comiat de Mazón
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ en les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
