INFRAESTRUCTURES

ICL inverteix 77,3 milions en la seva terminal del port de Barcelona

Les instal·lacions agilitzaran el transport de les sals i potasses des de les mines del Bages

icl-puertobcn2

icl-puertobcn2

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

La nova terminal portuària i intermodald’ICL Iberia alport de Barcelona començarà a funcionar a finals d’aquest any després d’un ritme accelerat de les obres, actualment en marxa.  Amb una inversió compromesa de 77,3 milions d’euros, la transformació portuària derivada de l’activitat industrial del Bages i les seves mines és una de les inversions productives més importants de Catalunya. Les constructores Dragados i Sorigué estan fent realitat el projecte d’enginyeria, que comporta un moll de més de 400 metres de longitud i 14 metres de calat, dos grues de 52 metres d’altura, dos magatzems que ocupen 22.000 metres quadrats i una terminal ferroviària de quatre vies amb capacitat per a trens de 24 vagons.

La faraònica infraestructura, amb capacitat per moure 25 tones diàries de sals i potasses,  se situa al moll Álvarez de la Campa i forma part d’un pla inversor de 400 milions d’euros que ICL té en marxa des del 2012 per potenciar la companyia i minimitzar l’impacte mediambiental de la seva activitat al Bages mitjançant la venda de les sals derivades de la producció minera. 

La futura terminal disposa d’una àrea de concessió de 80.500 metres quadrats durant els pròxims 35 anys i tindrà una capacitat de càrrega anual de barcos de quatre milions de tones. La infraestructura tindrà una capacitat d’emmagatzemament de fins a 100.000 tones de sal, que es podria ampliar fins a les 140.000 tones. D’altra banda, disposarà d’una capacitat d’emmagatzemament de potassa de fins a 120.000 tones, ampliable a 160.000 tones.

Les grues de càrrega de barcos a les obres d’ICL al port

Notícies relacionades

A través del projecte de construcció de la futura terminal, l’empresa especialitzada en fertilitzants i indústria química comptarà amb dos carregadors de barcos ('shiploaders' o grues gegants), que operaran amb una taxa de càrrega nominal de 1.200 tones per hora cadascuna. També es preveu l’habilitació d’una estació de càrrega de camions de fins a 300 tones per hora i zona d’espera per a 25 camions. El calat o profunditat de l’amarratge permetrà que pugui ser utilitzat per barcos tipus Panamax gegants, d’unes 70.000 tones, més un altre de 30.000 tones de forma simultània. Actualment només és utilitzat per barcos de 25.000 tones. 

Quant a l’estació de descàrrega de trens, s’habilitaran quatre vies ordinàries fins a la nova terminal i dues pistes curtes de manteniment. La capacitat màxima de descàrrega serà de fins a 7.500 tones per dia i es podrà descarregar un tren de potassa i un altre de sal alhora, expliquen des de l’empresa, cosa que permetrà duplicar la quantitat de mineral transportat. L’objectiu és "potenciar el transport ferroviari davant el de camions" fins a gestionar quatre trens al dia i 80 camions al dia. La capacitat màxima arribarà a set camions al dia. L’alta automatització dels processos limita el nombre d’empleats en la infraestructura, que passarà de 13 a 25 persones.

Temes:

Química