Ocupació en el 22@

Mango presenta el seu centre d'innovació digital a Barcelona

Les instal·lacions seran el motor del desenvolupament del model comercial de les botigues 'online' de la multinacional

centro-innovacin-digital-mango

centro-innovacin-digital-mango

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Mango ha obert el seu nou centre d’innovació digital al districte 22@ de Barcelona amb l’objectiu que es converteixi en el motor de la necessària transformació del grup per potenciar la venda ‘online’. A les noves oficines, ubicades al carrer Almogàvers, número 119, ja s’ha traslladat un primer grup de treballadors format per 30 professionals de l’entorn digital, al qual s’aniran afegint nous col·laboradors fins a arribar a les 100 persones, segons les previsions de la companyia.

Les noves instal·lacions, que compten amb una superfície de 700 metres quadrats, tenen com a objectiu garantir el ritme de creixement del negoci 'online' de la firma, així com el desenvolupament dels projectes d’omnicanalitat (venda paral·lela o integrada a través de diferents canals de venda ‘online’-‘offline’) que la marca té previst per als pròxims anys.

Segons Elena Carasso, directora dels departaments d’'Online' i de Client de Mango, "la companyia aspira a ser líder digital del mercat de la moda i motor de canvi en la indústria i, per a això, és necessari incorporar talent en àrees estratègiques".  

A finals de l’any passat, Mango va refinançar un deute de 500 milions d’euros, dels quals 400 milions corresponen a un crèdit sindicat i 100 més eren línies de circulant i de crèdit no fet servir. La firma analitza en l’actualitat el llançament d’una línia de pagarés per finançar la transformació digital de la companyia. Toni Ruiz és des del 2018 el nou director general i, a començaments d’aquest any, va incorporar Josep Barberà, ex-Privalia, com a nou director financer i que haurà d’assumir bona part del protagonisme per reforçar els canvis.

La multinacional presidida per Isak Andic segueix els passos de Zara i del grup Inditex en el model de botiga integrada. La idea és convertir les botigues físiques en centres de distribució. Les proves realitzades a la botiga londinenca d’Oxford Street sembla corroborar la viabilitat del projecte de transformació. 

Notícies relacionades

Mango ven 'online' a 83 països. Les vendes per aquest canal van suposar el 15,5% del total de facturació el 2017 i la xifra de vendes per aquesta via es va incrementar en un 15,4% fins a arribar als 339,2 milions d’euros. L’objectiu de la companyia és que les vendes a internet suposin el 20% a finals d’aquest any, però encara no s’han facilitat dades financeres del 2018. El 2017, la facturació del grup va baixar el 2,9% fins als 2.194 milions d’euros, fet que va obligar a replantejar les estratègies.  

La multinacional de moda està buscant activament perfils d’enginyers desenvolupadors, experts en màrqueting digital de 'performance media', 'product owners', dissenyadors de producte digital, QA, 'agile coaches' i 'scrum masters', així com perfils d’'advanced analytics', IPA, 'Devops' i 'DataOps', segons informa l’empresa.  Sota aquesta macedònia de vocables i definicions professionals de nou encuny es configurarà una plantilla capaç de desenvolupar la carcassa tècnica sobre la qual s’assenta la distribució moderna. L’objectiu és conèixer en temps real els moviments de la demanda i arribar a avançar les seves magnituds. La implementació progressiva de la tecnologia de radiofreqüència de control de peces permetrà a Mango redissenyar la seva logística i procés industrial en funció de la demanda registrada en les seves botigues, siguin físiques o a la xarxa de xarxes.