TRANSPORT
L'aerolínia islandesa Wow Air cessa la seva activitat i deixa milers de passatgers a terra
Les negociacions per salvar l'empresa han fracassat

L’aerolínia islandesa de baix cost Wow Air, que travessa problemes econòmics des de fa mesos, va anunciar aquest dijous la interrupció de les seves operacions i la suspensió dels seus vols.
"Wow Air ha cessat tota la seva activitat. Tots els vols han sigut cancel·lats", va informar la companyia en un breu comunicat. L’empresa aconsella als passatgers que estiguin de viatge i que tinguin previst tornar amb Wow Air que "comprovin elsvols disponibles amb altres aerolínies", és a dir, que la firma no es farà càrrec del seu rescat. Per als que han comprat bitllets per volar en els pròxims mesos, recomana contactar amb el banc si han pagat amb targeta de crèdit.
Fracàs
L’aerolínia havia informat hores abans de la suspensió de vols d’una ampliació de capital imminent, però al final va optar pel cessament de tota la seva activitat al fracassar l’acord.
Wow Air ha negociat sense èxit en els últims quatre mesos amb la seva rival islandesa, Icelandair, i amb un fons de capital nord-americà.
L’aerolínia va arribar a anunciar fins i tot el novembre passat un acord per fusionar-se amb Icelandair, però aquesta última es va retirar setmanes després a l’entendre que no es donaven les condicions necessàries per realitzar l’operació.
Notícies relacionadesFundada el 2011, Wow Air operava vols entre Islàndia, Europa i l’Amèrica del Nord, i l’any passat va transportar 3,5 milions de passatgers.
A Barcelona, la companyia tenia previst operar quatre vols setmanals entre la capital catalana i Islàndia durant la temporada d’estiu (començant a mitjans de maig). Norwegian i Vueling també operen aquesta ruta.
- Investigació en marxa La jutge del cas Alves: «Hi ha indicis molt més que suficients»
- Nous camins Rosalía i la seva mànager se separen
- Urbanisme Barcelona instal·la dues tirolines al tram sense trànsit entre Gran Via i Glòries
- Inversió L’interès dels particulars pel deute públic sorprèn el Tresor i el Banc d’Espanya
- Històries immobiliàries Lluïsa, la inquilina de renda antiga que es va quedar sola en un edifici de Barcelona
- Article de Joaquim Coll El tripartit impossible
- El pacte entre ERC i el PSC El Govern català destina el 26,3% dels pressupostos a Salut, amb 3.240 milions per a la primària
- Campanya de pressió Avisos i possibles multes miren d’aturar la proliferació de motos mal aparcades a la superilla de Barcelona
- Última hora Troben mort un home sense sostre davant un poliesportiu de Barcelona
- Successos La Policia Local de Parets deté dos joves que robaven material en una obra valorat en més de 3.000 euros