TRANSPORT

Cabify diu que operen a Barcelona com una empresa de VTC, «com les dels hotels»

Més de 100.000 persones han utilitzat l''app' a Barcelona en dues setmanes

zentauroepp47425758 cabify190320104247

zentauroepp47425758 cabify190320104247 / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

El fundador i conseller delegat de CabifyJuan de Antonio, ha defensat aquest dimecres a Barcelona que el model que utilitzen a la ciutat és “100% legal” a l’haver optat per operar “com una empresa de VTC com les delshotels o les teles”. A més, ha afirmat que més de 100.000 persones han utilitzat Cabify a Barcelona des del seu retorn, fa poc més de dues setmanes.

D’Antonio, en una intervenció en el Fòrum Europa, ha defensat que la missió de la seva companyia és oferir “una alternativa de mobilitat sostenible”, i que el que busquen amb la seva tornada a Barcelona és donar servei a ciutadans que busquen “serveis complementaris” al transport actual.

Per això, segons De Antonio, la companyia va decidir, després d’abandonar –com Uber– la ciutat pel decret aprovat per limitar l’operativa de les VTC, “adaptar-se a la normativa” catalana operant “com una empresa de VTC” com les que tenen els hotels o les televisions, en què l’usuari firma un contracte i després pot utilitzar el servei. “Ni hi ha buit legal ni s’està utilitzant”, ha remarcat De Antonio. “Si en algun moment es qüestiona el nostre model actual a Barcelona, s’estarà qüestionant el model de les VTC d’hotels o teles”, ha remarcat, tot i que ha afegit que es tracta d’un “model temporal”, ja que per a l’empresa el més habitual seria fer-ho amb el model de plataforma d’agència de viatges.

D’Antonio ha explicat que compleixen l’obligació de la precontractació de 15 minuts, ja que l’usuari, des que entra a l’‘app’ i firma el contracte, ha d’esperar aquest període de temps per al primer viatge. A partir d’allà, entenen que el client ja ha acceptat treballar amb ells i que, per tant, no és necessari esperar aquell temps. “La Generalitat ens ha fet un requeriment d’informació; i

nosaltres respondrem com fem sempre, perquè no és una excepció, normalment se’ns fa un requeriment a tots els mercats”, ha destacat.

A més, ha instat les administracions i el sector del taxi a dialogar, ja que, segons De Antonio, “hi ha espai per a tothom” i s’han “de trobar fórmules regulatòries” d’acord amb la mobilitat del futur, que, per De Antonio, ha d’incloure el cotxe compartit. “Volem treballar amb el taxi. Ja tenim països on els taxis estan integrats a la nostra aplicació”, ha remarcat.

De fet, De Antonio ha remarcat que “Cabify és bo també per als mateixos taxistes”. “El taxi és un aliat de Cabify”, ha remarcat el directiu, que ha afirmat que prop del 50% dels serveis que deixen són completats per taxistes”. També ha assegurat que la facturació del taxi ha crescut malgrat la seva presència.

Notícies relacionades

El fundador de la firma ha remarcat que paguen “tots els impostos de l’operativa local a Espanya”, que ha xifrat en uns 40 milions d’euros. “La propietat intel·lectual també és a Espanya”, ha afegit.

Sobre la possible sortida a borsa, De Antonio ha assegurat que en el seu “full de ruta hi ha la sortida a borsa”, ja que els agradaria que qualsevol persona pogués participar en la seva empresa. “Ens agradaria fer-ho a Espanya, però també és clar que en la situació d’incertesa regulatòria actual, no sembla el millor moment”, ha completat.

Temes:

Cabify