Deutsche Bank i Commerzbank acceleren les converses per a una fusió
Els mitjans alemanys informen que el primer banc del país anunciarà aquesta tarda l'inici de negociacions

zentauroepp47394979 deutsche bank commerzbank190317125806 /
El Deutsche Bank aviat anunciarà oficialment l’obertura de les negociacions de fusió amb el Commerzbank. Segons tots els mitjans alemanys s’espera que aquest diumenge a la tarda es produeixi una comunicació oficial sobre l’inici de les converses entre els dos bancs germànics més importants.
L’última setmana s’han intensificat els rumors de fusió entre les dues entitats. Els portaveus oficials dels dos instituts financers no han volgut fer cap comentari sobre l’inici de les converses, puntualitzen els mitjans germànics. El cap de setmana passat es va filtrar que el conseller delegat del Deutsche Bank, Christian Sewing, i el de Commerzbank, Martin Zielke, van parlar en un petit cercle sobre una fusió dels dos bancs privats més importants d’Alemanya. Les converses són en una etapa extremadament prematura i de cap manera està clar que finalment tinguin èxit.
“Avaluarem seriosament una fusió”, va dir una persona amb coneixement del tema aquest diumenge a l’agència Reuters. “Però no hi ha garantia que hi hagi un acord al final”, va afegir. Encara que els bancs no han fet comentaris públics sobre les converses de fusió, el ministre de Finances alemany, Olaf Scholz, va confirmar dilluns passat que hi ha negociacions. Dijous, els consells de supervisió dels dos bancs estan programats per fer reunions planificades durant molt temps, van dir a Reuters quatre persones amb coneixement del tema. S’espera que l’estat de les negociacions de fusió es discuteixi.
Un gegant financer
Si el projecte té èxit, es generarà el banc alemanymés important, amb aproximadament 38 milions de clients privats i corporatius, inicialment al voltant de 140.000 empleats i un balanç general de gairebé dos bilions d’euros. El projecte també està recolzat per polítics, en particular pel Ministre de Finances Olaf Scholz (SPD) i el seu Secretari d’Estat, Jörg Kukies, l’excap de Goldman Sachs a Alemanya
Elsaccionistes clau, no obstant, no estan convençuts que una fusió tingui sentit. Els sindicats s’estan oposant a aquesta alternativa, perquè és probable que s’associï amb la reducció de desenes de milers de llocs de treball. Els representants sindicals als consells de les dues cases financeres ja han anunciat que votaran en contra d’una fusió. Dijous que ve, el tema es discutirà als consells de supervisió dels dos grups, fins i tot si no és a l’agenda fins ara.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán