MAL SERVEI

Vodafone, la companyia més denunciada pels usuaris de Facua el 2018

L'operadora va acaparar gairebé la meitat de les reclamacions del sector

vodafone

vodafone / DANIEL LEAL-OLIVAS (AFP)

1
Es llegeix en minuts

Vodafone va ser la companyia de telecomunicacions més denunciada pels usuaris de Facua-Consumidors en Acció el 2018 i va acaparar gairebé la meitat de les reclamacions en aquest sector, a una "enorme distància" del segon operador, segons reflecteix el balanç de l’organització. Les reclamacions contra aquest sector van representar el 19,4%, nou punts més que l’any anterior, mentre que les denúncies presentades per Facua per fraus massius i pràctiques il·lícites van originar l’any passat 3,2 milions d’euros en multes contra companyies que presten serveis de telefonia i accés a internet.

Comparant les reclamacions contra els quatre principals grups de telecomunicacions que operen a Espanya, Vodafone va ser objecte del 48,3%, gairebé quatre punts per sobre de les de l’any anterior. La va seguir France Telecom amb el 28,8% repartides gairebé a parts iguals entre les seves marques Orange 13,6% i Jazztel 15,2%.

Movistar, el primer operador en nombre de clients, va ser el tercer en percentatge de reclamacions. Contra la multinacional espanyola es van dirigir el 13,1%, i el quart grup de telecomunicacions, integrada per MásMóvil, Yoigo i Pepephone, va acumular el 8,8% de les denúncies.

Van destacar les denúncies per incompliments d’ofertes comercials, enviaments de factures després que els usuaris haguessin sol·licitat la baixa o amenaces amb penalitzacions abusives per anul·lar contractes abans de finalitzar els compromisos de permanència, l’exigència del pagament de deutes inexistents o inflats, el cobrament de trucades no realitzades o l’alta en serveis de missatges no sol·licitats o publicitats de forma fraudulenta són algunes de les queixes plantejades pels consumidors, segons l’organització.

Notícies relacionades

En el sector s’ha continuat produint una llarga llista de fraus "davant la passivitat del Govern i les autoritats de protecció al consumidor de les comunitats autònomes", segons l’organització, que ha destacat que les multes per les irregularitats de les companyies "són escasses, de molt reduïda quantia i en la immensa majoria d’ocasions són silenciades per les administracions".

De les sancions contra companyies de telecomunicacions que les administracions han comunicat a Facua com a conseqüència de les seves denúncies, les més elevades van ser les imposades per l’autoritat de Consum de la Junta d’Andalusia de 3,1 milions d’euros a Movistar (1,53 milions), Vodafone (797.502 euros) i Orange (767.602 euros) per irregularitats que havien sigut denunciades per Facua el 2013. 

Temes:

Vodafone