Crous, Torres i el 'lobby' de dones de la Cambra treuen una candidatura conjunta
Crous seria el president, Torres seria vicepresident primer i una dona podria ocupar la segona vicepresidència de la Cambra

Enric Crous.
La precampanya a les eleccions a la Cambra de Barcelona és un focus de discòrdies. Enric Crous i José María Torres, que havia presentat candidatures per separat, han arribat a un acord per anar de manera conjunta. El pacte, que podria anunciar-se entre avui i demà, suposaria la creació d’una candidatura potent amb la vocació de guanyar la partida a Carles Tusquets. Crous i Torres estan negociant per incorporar al ‘lobby’ de dones 50 a 50 que treballa perquè hi hagi paritat en el ple de la institució.
El suport de Pimec ha sigut decisiu per posarJosé María Torres al capdavant de la candidatura a la Cambra i també en la fusió amb la candidatura de Crous, empresari històric de l’empresa Damm. Aquest seria el president, Torres seria vicepresident primer i una dona podria ocupar la segona vicepresidència de la Cambra. S’especula amb el perfil de Martina Font, propietària de l’empresa del sector del cartró Kartox. El recolzament del col·lectiu 50 a 50 se substanciarà a canvi d’una presència de, com a mínim, el 40% de dones en el consell executiu de Cambra. El ‘lobby’ de dones està encara negociant els serrells i existeix una batalla interna perquè hi ha dones que prefereixen mantenir la neutralitat i negociar després de les eleccions.
El pacte entre Crous i Torres s’està acabant de perfilar en un conjunt de reunions que estan tenint lloc avui dijous, segons han confirmat fonts de les diferents candidatures a EL PERIÓDICO. I si res es torça, serà presentat demà al matí al Col·legi de Periodistes de Barcelona.
- Previsió del Meteocat Les pluges previstes per a aquest divendres encenen avisos grocs a mig Catalunya
- Successos Identificada «la dona del cobert»: L’Ainhoa es va suïcidar en un galliner a Sant Julià de Ramis el 2018
- A partir d'abril Catalunya provarà en 26 CAP el nou model d'atenció als pacients en 48 hores
- Urbanisme BCN reprèn les demolicions de la rambla verda de Vallcarca
- El contrast de la gestió urbana La governança del Prat beneficia la seva fiscalitat davant el model de Barajas