Anar al contingut

SALÓ 080

'Slow fashion' a la catalana

Naulover impulsa la seva aposta per la moda de proximitat amb més diversificació i la venda de complements per a la dona

Els 'corners' d'El Corte Inglés concentren el 60% de les seves vendes

Eduardo López Alonso

'Slow fashion' a la catalana

Els avis de Carme Noguera no s’imaginaven el rumb que agafaria el món de la venda d’articles de moda el pròxim segle. Amb la seva botiga La Samaritana del carrer dels Arcs de Barcelona, que comunica el Portal de l’Àngel amb la catedral, la família va consolidar la tradició tèxtil de la saga. Avui la consellera delegada de Naulover, Carme Noguera, la seva neta, i la filla de la Carmen, la Paula, són el motor d’una firma de moda catalana que reivindica "ser empresa de les d’abans", amb fabricació pròpia en uns moments en què els grans del sector són firmes globalitzades i centres de producció bàsicament a l’Àsia. 

"Quan les empreses començaven a externalitzar la producció i anar-se’n a la Xina, vam decidir quedar-nos, teníem por de perdre qualitat i volíem mantenir la nostra estratègia comercial i l’estil", explica Noguera al seu pis ‘showroom’ de la Diagonal amb Muntaner. "Els productes fets a l’Àsia tendeixen a ser tots iguals i fins i tot tenen la mateixa olor", explica Noguera, per justificar l’estil de la seva firma.

La recepta "de proximitat" de Naulover va ser i és concentrar els seus proveïdors de filatures a Sabadell i Terrassa i diferenciar-se de la competència ja des de la matèria primera, els teixits. Els dissenys de Naulover s’engloben en el que Noguera defineix com a 'slow fashion' o moda lenta. "Les peces femenines han de realçar la bellesa de la dona, afavorir-la. No volem ni el xandall ni calçat esportiu amb suplement, avui la dona s’arregla per anar a treballar, i la clau de Naulover és una moda per a totes les dones sense importar la seva edat". 

La firma factura 20 milions i preveu créixer el 4% aquest any

Aquest concepte conservador de la moda ha conjuntat comercialment en els últims anys amb els centres d’El Corte Inglés, que concentren gairebé el 60% de les vendes de la firma, tot i que Naulover també té 'outlets’ i botiga pròpia. Amb una facturació d’uns 20 milions d’euros, un creixement del 4% anual i una plantilla de 130 persones, la firma es proposa ara diversificar el seu negoci amb accessoris que complementin l’aposta de moda. "En uns cinc anys, els complements suposaran el 50% de les vendes", assegura Noguera. La botiga que més factura actualment és el 'corner' virtual a internet d’El Corte Inglés per a la marca. El 4% de les vendes de Naulover ja arriben de la compra 'online' però s’ha posat en marxa un pla per incrementar aquesta via de negoci, que arribarà al 15-20% del total en un termini de 18-20 mesos.

Naulover participa aquesta setmana en el saló de la moda 080 de Barcelona, com a aparador privilegiat del seu estil barceloní per a dones amb poder adquisitiu mitjà-alt. Presenten una col·lecció adaptada a l’ostentació dels flaixos i la passarel·la, amb dissenys de festa més llargs i apostes una mica més arriscades que el seu 'prêt-à-porter' habitual en què els motius florals són gairebé imatge de marca. Els colors que manen aquest any són el blau plata, el coure i el verd or, conjuntats amb el negre de sempre i el cru. Les filatures del Vallès són d’aquestes que construeixen teixits de qualitat i en què les boles es resisteixen a aparèixer. Com en les antigues alfombres perses, el punt és clau i el disseny defineix la peça com a partitura musical. La màxima aspiració és que la peça duri diversos anys sense perdre actualitat i amb l’elegància adaptada als cànons del gust menys estrident.