Resultats tercer trimestre

Vodafone España redueix els seus ingressos un 7% però frena la sagnia comercial al desembre

L'operadora tanca desembre amb un saldo positiu en contracte mòbil (8.500) i portabilitat fixa (6.000)

En el conjunt del trimestre, Vodafone perd 94.000 clients de contracte mòbil i 6.000 de banda ampla

zentauroepp33288507 barcelona  barcelon s  23 03 2016   econom a   una mujer hab180716130405

zentauroepp33288507 barcelona barcelon s 23 03 2016 econom a una mujer hab180716130405 / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts

Vodafone España no passa pel seu millor moment. En plena negociació d’un ERO que afectarà prop de 1.200 treballadors, la filial espanyola de la companyia anglesa ha presentat els resultats del tercer trimestre de l’any en el qual ha vist minvar els seus ingressos totals un 7%, fins als 1.165 milions d’euros. Una xifra pròxima alsingressos per servei –els que realment mesuren la seva activitat comercial– que van assolir els 1.055 milions d’euros, un 7,4% menys que en el mateix període de l’any anterior i es van situar en línia amb la caiguda del 7,2% del segon trimestre del 2018.

No obstant, l’operadora comença a veure la llum al final del túnel amb el fre de la caiguda comercial que va provocar la 'guerra del futbol’ a l’obtenir millors números en contracte de telefonia mòbil i portabilitat fixa durant el mes de desembre, cosa que els fa parlar d’un "canvi de tendència", ja que el mes d’octubre encara incloïa els efectes de la seva sortida del futbol. Així, Vodafone España va aconseguir un saldo positiu de 8.000 clients de contracte de telefonia mòbil i de 6.500 de portabilitat fixa l’últim mes del 2018, "el millor resultat de les tres grans operadores", apunta la companyia.

No obstant, en el conjunt del trimestre, el nombre de clients de contracte de telefonia mòbil de la filial espanyola va descendir en 94.000, principalment a causa de les línies 'low cost’, segons l’empresa, fins a tancar el mes de desembre amb 11,5 milions (la cartera total de telefonia mòbil es va situar en 13,9 milions al tancament de l’any) i la cartera de clients de banda ampla fixa es va reduir en 6.000 en aquests tres mesos fins a quedar en 3,2 milions.

Notícies relacionades

D’altra banda, el nombre de clients de Vodafone TV va augmentar en 13.000 el tercer trimestre del seu any fiscal, fins a tancar el 2018 amb un total d’1,28 milions d’usuaris en cartera. En fibra, la filial espanyola de la companyia britànica aconsegueix 49.000 altes netes en els tres últims mesos de l’any 2018 i per això la cartera de la companyia en fibra aconsegueix, per primera vegada, superar els 2,8 milions.

"El canvi de contractes mòbils als nostres mercats i la millora de les tendències dels clients a Itàlia i Espanya són encoratjadors. No obstant, encara no s’han traduït en els nostres resultats financers, amb una tendència d’ingressos similar a Europa el segon trimestre", va assenyalar el director executiu del Grup Vodafone, Nick Lead, que preveu començar a millorar aquestes xifres a partir del quart trimestre de l’any, gràcies a l’influx de la seva nova aposta comercial amb la desaparició dels efectes del futbol. 

Temes:

Vodafone