LLEURE DIGITAL

Els grans títols i la realitat virtual protagonitzen la Barcelona Games World

Milers de joves acudeixen el primer dia de fira al recinte de Fira Gran Via

zentauroepp46072510 hospitalet de llobregat  baix llobregat  29 11 2018  economi181129193414

zentauroepp46072510 hospitalet de llobregat baix llobregat 29 11 2018 economi181129193414 / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

La tercera edició de la Barcelona Games World, la gran cita dels videojocs  de Barcelona, ha obert aquest dijous les seves portes superant amb escreix les expectatives de visitants. Amb les entrades esgotades per a dissabte  i les de diumenge a punt de fer-ho, la cita compta amb clars protagonistes: els grans títols i la realitat virtual.

No és una edició fàcil per a aquesta cita, que aquest any ha canviat del recinte de Montjuïc al de Gran Via (l'Hospitalet). "Volíem donar el protagonisme que els videojocs es mereixen, i el recinte de Gran Via és el que més s'adequa al sector i en el qual el públic estarà més còmode", destaca el director de la fira, Josep Antoni Llopart. La patronal del sector, l’Aevi, ha donat suport aquest any no a la fira de Barcelona sinó a la de Madrid, deixant Fira de Barcelona com a única organitzadora de la Barcelona Games World. Malgrat aquest contratemps, l'entitat catalana va seguir amb el projecte i ha aconseguit ocupar un espai de 52.000 metres quadrats amb 194 estands, el 17% més que l’edició passada, amb marques com Bandai Namco, Capcom, Koch, Nintendo, PlayStation, Square Enix, Warner Bros Xbox (si bé és cert que no porten les grans infraestructures d'anys anteriors). Però el més important, és que el públic respongui, i aquest dijous, que en teoria era una fornada per a "professionals i mitjans de comunicació", es va omplir amb milers de joves àvids de provar les últimes novetats del sector i que van aprofitar, en molts casos, que no van tenir classe.

Notícies relacionades

La fira aposta aquest any per les experiències diferenciades. Una de les sensacions del recinte és una gran zona de realitat estesa que ocupa 1.500 metres quadrats i que compta amb 70 terminals dedicades a la 'realitat estesa', amb propostes de joc immersius a través de realitat virtual (VR), realitat augmentada (AR) i realitat mixta (MR). "La gent pot jugar a les seves cases a videojocs, però gaudir d'una experiència així només és possible en una fira com aquesta", destacava a aquest diari Pere Pérez, conseller delegat de Vysion, empresa responsable de la zona.

Dins de la fira també s'ubica Retrobarcelona, que de nou compta amb centenars de màquines i terminals 'retro' perquè els més nostàlgics recuperin sensacions. Però les cues més grans es van formar en la primera jornada tant en els centenars de consoles que hi ha a la fira per provar els últims títols i en una de les grans atraccions: un túnel del terror de Resident Evil 2. Dissabte, també s'obrirà al recinte una 'escape room' basada en la saga.