sector aeri
La Comissió investiga els sistemes de reserva Amadeus i Sabre
Intenta esbrinar si poden restringir la capacitat de les aerolínies i agències d'utilitzar proveïdors alternatius

zentauroepp39189794 br01 bruselas b lgica 06 07 2017 la comisaria europea de181123124745 /
La Comissió Europea ha obert una investigació per avaluar si els acords entre els proveïdors de sistemes de reserves Amadeus i Sabre, d’una banda, i les línies aèries i agències de viatge per l’altra, poden restringir la competència i infringir la legislació de la Unió Europea (UE) en matèria de defensa de la competència.
La comissària de la Competència, Margrethe Vestager, ha declarat: “La liberalització del mercat aeri de la UE fa més de 25 anys ha comportat beneficis significatius per als ciutadans europeus, incloses més opcions d’elecció i preus de bitllets més baixos. La nostra investigació sobre Amadeus i Sabre se centra en possibles restriccions a la competència en el mercat dels serveis de distribució de bitllets d’avió. Ens preocupa que aquestes restriccions puguin crear barreres a la innovació i incrementar els costos de distribució dels bitllets i que això finalment es tradueixi en un augment del preu que paguen els viatgers”.
Amadeus i Sabre són empreses líders mundials en els sistemes informatitzats de reserva, també coneguts com a sistemes globals de distribució. Aquests sistemes afegeixen la informació sobre els horaris dels vols, la disponibilitat de places i el preu dels bitllets de diverses línies aèries. Això permet als agents de viatges i les companyies de gestió de viatges (tant si la reserva és 'online' com 'offline') de comparar els serveis de les línies aèries i emetre els bitllets en nom dels viatgers.
Restringir la capacitat de les aerolínies
La Comissió investigarà si alguns delspunts dels acords d’Amadeus i Sabre amb les línies aèries i les agències de viatges pot restringir la capacitat de les línies aèries i les agències d’utilitzar proveïdors alternatius. Això podria dificultar que els proveïdors de nous serveis de distribució entressin en el mercat, així com incrementar els costos de distribució per a les companyies aèries que finalment repercutirien el sobrecost en el preu dels bitllets que paguen els consumidors.
Aquests acords sota investigació podrien infringir la normativa de la UE sobre competència, que prohibeix acords entre companyies que impedeixin, restringeixin o distorsionin la competència dins del mercat únic de la UE (article 101 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea - TFEU). La Comissió iniciarà ara la investigació en profunditat de manera prioritària. El fet que s’obri formalment una investigació no en prejutja el resultat final.
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Temporal d’agost Una pluja torrencial deixa riuades al centre històric de Badalona
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- Els herois que han combatut contra el monstre
- El català i la minifaldilla
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Crisi produïda per Israel Vuit persones moren d’inanició a Gaza en les últimes 24 hores
- ALIMENTACIÓ SALUDABLE Fruites i verdures diàriament, menys precuinats i res de brioixeria industrial: així seran els menús escolars el curs vinent
- Salut i alimentació L’envelliment de la població canvia els menús dels hospitals: només un 20% són dietes sense restriccions