Anar al contingut

El president del FROB defensa la seva actuació en la resolució del Popular

Ponce explica que van permetre que les sucursals poguessin obrir sense que perillés l'estabilitat financera

El president del FROB defensa la seva actuació en la resolució del Popular

El president del Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB)Jaime Ponce, ha afirmat aquest dilluns que l’entitat pública espanyola va complir el seu mandat a l’hora de gestionar la resolució de Banc Popular. "Dijous al matí, 12 hores després que el banc fos declarat en posició de fer fallida, vam poder permetre que les sucursals obrissin sense efecte en els dipòsits o l’estabilitat financera", ha indicat a Brussel·les durant la conferència anual de la Junta Única de Resolució (JUR). "Des del punt de vista legal, vam complir el nostre mandat", ha postil·lat.

Ponce ha compartit l’opinió del membre del Comitè de la JUR Dominique Laboureix, que prèviament havia assenyalat que l’entitat comunitària havia tingut "molta sort" en l’execució de la resolució del Popular perquè havia començat a buscar un comprador pel seu compte diversos mesos abans.

En aquest sentit, el president del FROB ha defensat que l’estratègia "més eficaç" per preservar les funcions crítiques d’una entitat financera és vendre la part central del negoci de la firma a un competidor al mercat. També ha opinat que és la "millor manera" d’evitar el contagi sistèmic, malgrat que sigui una opció "desafiadora" pels temps que s’han de manejar.

Qüestió de preu

"Hem de monitoritzar l’apetència del mercat per resoldre un banc tot i que, al final, sempre hi ha un preu per comprar-ne un, la qüestió és quina és", ha explicat. Així mateix, Ponce ha remarcat que l’"accés permanent" a dades "actualitzades" és necessari per implementar un esquema adequat de resolució, així com per triar l’estratègia "correcta" per resoldre les entitats financeres que es declarin en fallida o en posició de fer fallida.

En la mateixa línia s’ha expressat el membre del Comitè de la JUR Antonio Carrascosa, que ha defensat que la falta de dades, així com l’opacitat, es presenten com els principals "impediments" a l’hora de resoldre una entitat financera.

Temes: Banco Popular