Aerolínies
Ryanair cau en borsa després de rebaixar la seva previsió de beneficis en un 12% per al 2019
La companyia irlandesa reconeix que les vagues de tripulants de cabina i pilots estan afectant els seus comptes
undefined44910226 file photo ryanair aircraft are seen at dublin airport dubl180905215333 /
Per primera vegada, Ryanair abaixa el cap i deixa a la vista les seves vulnerabilitats. L’aerolínia irlandesa ha decidit rebaixar la seva previsió anual de beneficis un 12 % a causa dels alts preus del combustible, la caiguda del trànsit i les vagues de pilots i tripulants de cabina que s’han produït durant l’estiu en diversos països d’Europa, entre ells, Alemanya, Holanda, Bèlgica, Espanya, Portugal, Itàlia i Irlanda. La ‘low cost’ ha reduït el rang actual de beneficis, que se situava entre 1.200 i 1.350 milions d’euros, a una forquilla de 1.100 i 1.200 milions d’euros. I això l’ha portat a caure un 10 % a la borsa de Dublín aquest dilluns.
En un comunicat, el conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary, reconeixia que les dues últimes vagues de la tripulació de cabina i pilots a cinc països de la Unió Europea havien afectat el nombre de passatgers, les reserves i els rendiments de l’empresa. “Tot i que lamentem aquestes interrupcions, els dos dies de vaga operem més del 90% de la nostra programació. No obstant, la confiança del client, les reserves futures i les tarifes del tercer trimestre s’han vist afectades, sobretot durant els períodes d’octubre i Nadal en aquests cinc països on s’han repetit vagues innecessàries”, va agregar O'Leary.
La factura en combustible s’incrementarà en 30 milions d’euros, fins a arribar a uns 460 milions més que l’any passat.
Aquestes xifres no inclouen la pèrdua de 150 milions d’euros a causa de la compra de Laudamotion.
1% menys de vols a l’hivern
L’arolínea ha decidit retallar la seva capacitat de vols d’aquest hivern en un 1% amb el tancament de les bases de la companyia a Eindhoven (Holanda) i la base de Bremen (Alemanya), així com una reducció de 5 a 3 avions a la base alemanya de Niederrhein, a partir del dilluns 5 de novembre. Això no vol dir que no s’operin vols a aquestes ciutats, sinó que les rutes es faran en avions operats per tripulació estrangera.
Notícies relacionadesEls clients que ja havien comprat un vol amb origen o destinació a aquestes bases ja han sigut contactats i seran reallotjats en altres vols o els seran reemborsats els diners, segons ha informat Ryanair. A més, la companyia ha assegurat que consultarà amb els seus treballadors en aquestes bases per minimitzar les pèrdues d’ocupació a través d’ofertes de vacants en altres bases o permisos remunerats per a la tripulació.
La companyia no descarta noves aturades durant el tercer trimestre el que provocaria que es reduïssin fins i tot més les previsions de beneficis anuals, així com una nova retallada de vols.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- ASSUMPTES PROPIS Mariana Dimópulos , ‘rescatadora’ de filòsofes: "Pensa menys en tu i més en què fer", diria Arendt
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- SALUT MENTAL La lliçó de l’Andreu
- BARCELONEJANT El Rei, implicat amb els esportistes
- L’‘speakeasy’ del ‘vintage’
