Litigi
Grans fons afectats critiquen el «confús» informe sobre el Popular
Quatre grups empresarials retreuen a la justícia europea la falta de transparència als documents que «soscava» el seu dret a defensa
Els grans fons d’inversió afectats per l’amortització de les accions del Banc Popular han denunciat a la Junta Única de Resolució (JUR) el caràcter “confús” de l’últim informe sobre l’operació, i han retret aquesta falta de transparència, la qual “soscava” el seu dret de defensa.
En una carta a què ha tingut accés Efe, Anchorage i Algebris, personats en la justícia comunitària i que juntament amb Pimco i Cairn Capital conformen aquest grup, critiquen que l’organisme desatengui les exigències del seu propi plafó de recursos i continuï sense desclassificar parts “rellevants” de la documentació.
El juny passat, aquest conjunt d’experts independents va acceptar ampliar l’accés a informació fins ara confidencial, com són noves dades de la valoració prèvia i detalls de la sortida de dipòsits, viscuda al banc entre el maig i el juny del 2017.
Per als dos fons, aquest incompliment “agreuja la negativa il·legal” de la JUR de divulgar els documents requerits pels sol·licitants, catorze mesos després de l’operació que va suposar la reducció a zero de les inversions en títols i deute subordinat de l’entitat.
Menyscaba el dret a defensa
Consideren que la situació menyscaba el seu dret de defensa al Tribunal General de la Unió Europea (TGUE), al qual han de remetre les seves comunicacions abans del 31 d’octubre vinent, motiu pel qual urgeix l’organisme a agilitar el procés d’informació “sense més demora”.
En una altra de les missives, els quatre grans, representats pel despatx d’advocats Quinn Emanuel, expressen la voluntat d’acollir-se al dret d’audiència obert per la JUR el 6 d’agost passat, quan va revelar, de manera preliminar, la seva intenció de no concedir cap compensació als afectats emparant-se amb el tercer informe realitzat per Deloitte.
Segons la consultora, el resultat hauria sigut més desfavorable en una insolvència a l’ús, i calculava que les pèrdues per als creditors haurien sigut en el millor dels casos de 23.400 milions d’euros, i en el pitjor de 34.100 milions, davant els 11.400 milions que van perdre en l’operació.
Notícies relacionadesDe la mateixa manera, afegia que la insolvència ordinària hauria generat unes pèrdues d’entre 1.800 i 2.200 milions d’euros per al Fons de Garantia de Dipòsits (FGD), que haurien hagut d’utilitzar-se per protegir els diners dipositats pels clients per sota dels 100.000 euros.
Ara els fons, que van perdre uns 800 milions d’euros, carreguen contra aquest document per ser “il·legible”, i identifica una desena de taules “impossibles d’interpretar de manera fiable”, fet que “soscava la transparència i la capacitat de les parts interessades a revisar adequadament el contingut de l’informe”.
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- salut pública Alerta a Badalona pel desallotjament d’un edifici amb casos de tuberculosi
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost