ESTRATÈGIA COMERCIAL

Lidl estrena botiga 'online' a Espanya amb productes de basar

La firma inicia la comercialització de productes a la Comunitat de Madrid

tienda-online-lidl

tienda-online-lidl

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Una altra gran empresa de la distribució comença la venda ‘online’ a Espanya, un dels camps de batalla delssúpers  en el present i el futur. Després dels passos fets per firmes com Mercadona, ara és el torn de l’alemanya Lidl, que ha començat a provar la seva botiga ‘online’ a Espanya, tot i que en aquest cas de moment només es puguin adquirir productes de basar a la Comunitat de Madrid. La previsió de la firma és estendre aquesta botiga a tota la península Ibèrica una vegada finalitzi la fase de proves.

Tot i que des del sector sempre s’afirma que la venda per internet encara no és rendible, el creixement d’aquest canal, els hàbits dels nous consumidors (acostumats a les comandes ‘online’ de tota mena de productes) i l’èxitd’Amazon  d’Amazon han fet al sector de la distribució a reaccionar. La penúltima a fer-ho ha sigut MercadonaMercadona, que ha començat a vendre alimentació amb entregues ràpides, de moment a València. L’última, des d’aquest dilluns, és Lidl.

La‘hard discount’ alemanya, en comptes d’apostar pel complex món de l’alimentació, ha decidit apostar per un dels segments que li donen més notorietat: la seva secció de basar. Així, des d’aquest dilluns es poden comprar a través d’un web especial les seves marques pròpies exclusives de modallar i lleure (Silvercrest, Esmara, Crivit, Parkside, Florabest...), de molt “èxit” entre els clients, va destacar la firma en un comunicat.

De moment, es tracta d’una prova pilot en què l’empresa posa a disposició dels clients de Madrid “el mateix assortiment d’articles” que es distribueix setmanalment a través les botigues físiques. Així, es podran adquirir les col·leccions de moda Esmara, roba d’esport Crivit, parament i petits electrodomèstics de cuina Silvercrest, eines i accessoris per al bricolatge o la jardineria (ParksideFlorabest)...

De fet, els productes es podran adquirir a internet “uns dies abans que estiguin disponibles als establiments de la cadena”, tot i que, això sí, l’enviament a domicili no es farà “fins que el producte sigui a la botiga, en la data de promoció prevista”.

Notícies relacionades

El cost del producte serà el mateix que el preu en botiga, mentre que l’enviament tindrà un preu fix de 3,99 euros independentment del volum i el nombre d’articles de la comanda.

La intenció de la cadena és estendre la botiga ‘online’ a altres regions quan finalitzi el període de proves, que durarà uns mesos. Entre els productes de basar de més èxit de l’empresa hi ha un robot de cuina que cada vegada que es posa a la venda, s’esgota en minuts (es formen cues davant els establiments abans de l’obertura).