17 febr 2020

Anar al contingut

Ryanair haurà de garantir fins al 59% de vols nacionals i internacionals

El ministeri de Foment estableix uns serveis mínims durant la vaga del 25 i 26 de juliol

Ryanair haurà de garantir fins al 59% de vols nacionals i internacionals

Regis Duvignau

El Ministeri de Foment ha decretat que Ryanair haurà de garantir fins al 59% dels vols a ciutats peninsulars i estrangeres i el 100% a les illes durant els dos dies de vaga convocats pels sindicats de tripulants de cabina per al 25 i 26 de juliol.

D’acord amb la resolució ministerial per la qual es determinen els serveis mínims durant aquestes vagues, a què ha tingut accés Efe, l’aerolínia irlandesa haurà de garantir el 100% dels vols domèstics a les illes, entre el 35% i el 59% en les rutes a ciutats peninsulars i el 59% dels vols a ciutats estrangeres.

En el cas de les ciutats peninsulars, Ryanair haurà de garantir el 35% dels serveis en les rutes el medi alternatiu transport de les quals suposi un desplaçament inferior a 5 hores, i el 59% quan sigui igual o superior a 5 hores.

Així mateix, es garantiran "tots els serveis" l’hora de sortida programada dels quals sigui anterior a l’inici de la vaga i l’arribada prevista dels quals es produeixi en el període d’aturada.

Ryanair haurà d’"adoptar les mesures necessàries" perquè els serveis essencials "es prestin en les condicions habituals del servei", mantenint per aquest objectiu el personal estrictament necessari de tripulants tècnics de vol i "salvaguardant sempre la seguretat de les operacions", afegeix la resolució, avançada per ‘El País’.

1.807 tripulants de cabina convocats a la vaga

El nombre de tripulants de cabina de passatgers (TCP) convocats a la vaga pels sindicats USO i Sitcpla a Espanya és de 1.807, mentre que els centres de treball afectats són les bases de Madrid, Màlaga, Las Palmas de Gran Canària, Barcelona, Alacant, Sevilla, Tenerife Sud, Palma, València, Girona, Santiago de Compostel·la, Eivissa i Lanzarote, precisa la resolució.

Foment destaca que un passatger que va comprar el seu bitllet amb temps suficient per obtenir una tarifa econòmica i que, com a conseqüència d’una vaga, es vegi obligat a buscar un passatge en una altra companyia aèria, "segur que haurà d’abonar un import molt superior al que va pagar pel seu bitllet original".

"Les dates en què es convoca aquesta vaga, en plena temporada turística d’estiu, incideix en l’alt nivell d’ocupació dels vols, cosa que en dificulta la refosa (cancel·lació d’un vol o més per ubicar el passatge en un únic vol), si no és que la impossibilita totalment", afegeix.

"Els viatgers que han adquirit paquets turístics que inclouen desplaçament i allotjament, ho acostumen a fer amb molta antelació", motiu pel qual resulta "complicat per a ells trobar solucions alternatives" i "a més s’arrisquen a perdre la resta de serveis associats al paquet contractat, com és el cas de l’allotjament", afegeix la resolució.

75.000 passatgers afectats

Per minimitzar l’impacte de la vaga, Ryanair ha procedit a cancel·lar a Espanya fins a 400 vols dels que tenia programats per a aquells dos dies, cosa que afectarà a aproximadament 75.000 passatgers.

El director general de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacobs, va dir aquest dijous a Efe que menys d’una setmana abans de la vaga, la companyia ja n’ha resituat la meitat en altres vols en dies anteriors i posteriors a les aturades i espera tenir resolta la situació de pràcticament tots aquest divendres.