APOSTA

CaixaBank redefineix la seva oferta per arribar a 500.000 comerços en tres anys

L'entitat llança Commerce, un producte amb serveis com el 'big data'

La firma destina un equip de 1.600 gestors especialitzats per a aquest segment

Pagament amb una targeta ’contactless’.

Pagament amb una targeta ’contactless’. / ALBERT BERTRAN

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

CaixaBank vol potenciar un dels segments clau del’economia: el del petit comerç. L’entitat, que compta ja amb més de 300.000 botigues com a clients a tot Espanyaha redissenyat la seva oferta comercial per dotar de l’última tecnologia els emprenedors comercials, agregant solucions com ara el comerç electrònic i l’analítica. Amb la nova oferta comercial, l’entitat espera assolir els 500.000 comerços com a clients en el termini de tres anys.

CaixaBank és líder en el segment del comerç minorista, amb el 35% de quota a Espanya (és primera en 14 províncies i està entre els tres primers llocs en 33 més). No obstant, la firma ha fet un estudi per conèixer les necessitats dels emprenedors comercials i ha detectat mancances en com fins ara la banca tractava aquest col·lectiu: per exemple, el 66% dels enquestats va afirmar que “no hi ha cap banc especialitzat en les seves necessitats”.

En vista d’aquest escenari, l’entitat ha decidit redefinir la seva oferta i llançar Commerce, l’objectiu del qual és "impulsar la competitivitat del comerç" i assolir, en el termini de tres anys, una quota de mercat del 50% a Espanya, destaca Jordi Nicolau, director executiu de Global Customer Experience.

Commerce representa, a la pràctica, dedicar més recursos al sector comercial (per exemple, amb 1.600 gestors especialitzats que puguin ajudar els emprenedors comercials desplaçant-se a les botigues o atenent-los telemàticament) i reformular l’oferta comercial per a aquest segment, per cobrir «totes les necessitats» que puguin tenir en el seu cicle de vida, segons va destacar Ana Vuelta, directora corporativa de Commerce.

10 euros al mes

Notícies relacionades

Així, la nova proposta de CaixaBank suposa que, per 10 euros al mes, les botigues tindran accés alcompte Commerce amb transferències il·limitades i dues targetes de crèdit, un TPV físic o virtual, ingrés de xecs gratis, abonament de les compres l’endemà a les 8 del matí i dos nous serveis: d’una banda, un d’analítica, que ajudarà el comerç a la "presa de decisions" (utilitzarà el ‘big data’ per mostrar a la botiga el perfil del client, hores de més vendes, carrers amb més densitat...); de l’altra, facilitarà al comerç a l’hora de realitzar el Tax Free als clients, "un dels eixos que les botigues podran utilitzar per créixer" amb el recent canvi normatiu, destaca Joan Morlà, conseller delegat de CaixaBank Payments.

L’entitat ha arribat a un acord amb la ‘fintech’Quipu, una firma que ajuda a la digitalització de la gestió financera dels petits i mitjans comerços, un servei que s’oferirà també a les botigues.