CONGRÉS A BARCELONA
La realitat mixta de Magic Leap: ¿el futur dels videojocs?
El Gamelab de Barcelona avança les tendències de l'oci digital
gamelab
Els videojocs arriben, alguns tenen èxit, i aleshores venen els següents. Cada any es llancen al mercat centenars de jocs i són pocs els que marquen tendència. Fa 12 mesos va ser PUBG, ara és el torn de Fortnite, i qui sap si ben aviat arribarà un altre títol al mercat que els superi. Al Gamelab de Barcelona, que se celebra fins aquest divendres a Barcelona, es parla de molts. Però també s’ha apuntat a un dels ‘gadgets’ més esperats: Magic Leap.
Va començar sent un projecte utrasecret del qual, poc a poc i amb comptagotes, es van anar revelant els detalls. L’empresa, fundada per Rony Abovitz el 2010, ha aixecat uns 2.000 milions d’euros en finançament d’empreses com Google i Qualcomm, i no va ser fins al 2014 que es va conèixer que la firma treballava en un dispositiu de realitat mixta. "Fins ara els videojocs no oferien experiències immersives al 100% a l’usuari o ho feien sense que el jugador es pogués moure. Magic Leap One –així s’anomena el primer dispositiu en desenvolupament– oferirà una cosa diferent", ha destacat Aleissia Laidacker, directora d’interacció a Magic Leap, al Gamelab.
Magic Leap.
Magic Leap One són unes ulleres especials, amb comandament i sensors, de les quals no es coneix ni les especificacions tècniques. Però sí el que promet: que l’usuari, quan les porta posades, visqui una experiència similar a la realitat augmentada, és a dir, la projecció de contingut (interactiu) en el seu entorn, allà on sigui. Laidacker ha destacat que l’oci està canviant i que experiències com una 'escape room' o un teatre impliquen la interacció de l’usuari, i que això és el que es busca amb aquest dispositiu.
Notícies relacionadesPer fer-ho possible, a més de les ulleres (projecció en una minipantalla sobre el fons –l’entorn real–), es necessita una multitud de sensors. Les ulleres mesuraran i analitzaran multitud d’impulsos, des dels moviments del cap als batecs del cor, passant pels gestos, el moviment dels ulls o, com no, els canvis en l’entorn. "Hi haurà en escaneig continu de l’entorn. Si mous una cadira per protegir-te d’uns trets virtuals, l’escena ha de canviar. El mateix si passa el teu gos mentre jugues a un joc: ha d’estar tot pensat", ha afegit.
Magic Leap.
Encara no hi ha demostracions, per la qual cosa tot, de moment, es queda en la teoria i les promeses de l’empresa. Però el missatge de la firma és clar: "Qualsevol objecte al voltant teu es tornarà màgic", ha explicat. I ha afegit: "Volem convertir qualsevol experiència en immersiva, i portar els videojocs al món real". Encara no hi ha preu ni data de llançament.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- CRÍTICA David Bisbal, nadales d’etiqueta i èxits ‘turbo’
- Actor amb problemes Tylor Chase, l’exestrella infantil de Nickelodeon que ara viu al carrer
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Descubreix el mètode PEPME de la psicòloga Maria José Valiente per fer front al consumisme nadalenc
- Balanç monàrquic El Rei tanca el 2025 amb el passat del seu pare i Urdangarin en primer pla
- El president presumeix de les bones xifres d’aquest any
- Els empresaris demanen altura de mires per obtenir la governabilitat
