CONGRÉS A BARCELONA
La realitat mixta de Magic Leap: ¿el futur dels videojocs?
El Gamelab de Barcelona avança les tendències de l'oci digital

gamelab
Els videojocs arriben, alguns tenen èxit, i aleshores venen els següents. Cada any es llancen al mercat centenars de jocs i són pocs els que marquen tendència. Fa 12 mesos va ser PUBG, ara és el torn de Fortnite, i qui sap si ben aviat arribarà un altre títol al mercat que els superi. Al Gamelab de Barcelona, que se celebra fins aquest divendres a Barcelona, es parla de molts. Però també s’ha apuntat a un dels ‘gadgets’ més esperats: Magic Leap.
Va començar sent un projecte utrasecret del qual, poc a poc i amb comptagotes, es van anar revelant els detalls. L’empresa, fundada per Rony Abovitz el 2010, ha aixecat uns 2.000 milions d’euros en finançament d’empreses com Google i Qualcomm, i no va ser fins al 2014 que es va conèixer que la firma treballava en un dispositiu de realitat mixta. "Fins ara els videojocs no oferien experiències immersives al 100% a l’usuari o ho feien sense que el jugador es pogués moure. Magic Leap One –així s’anomena el primer dispositiu en desenvolupament– oferirà una cosa diferent", ha destacat Aleissia Laidacker, directora d’interacció a Magic Leap, al Gamelab.

Magic Leap.
Magic Leap One són unes ulleres especials, amb comandament i sensors, de les quals no es coneix ni les especificacions tècniques. Però sí el que promet: que l’usuari, quan les porta posades, visqui una experiència similar a la realitat augmentada, és a dir, la projecció de contingut (interactiu) en el seu entorn, allà on sigui. Laidacker ha destacat que l’oci està canviant i que experiències com una 'escape room' o un teatre impliquen la interacció de l’usuari, i que això és el que es busca amb aquest dispositiu.
Notícies relacionadesPer fer-ho possible, a més de les ulleres (projecció en una minipantalla sobre el fons –l’entorn real–), es necessita una multitud de sensors. Les ulleres mesuraran i analitzaran multitud d’impulsos, des dels moviments del cap als batecs del cor, passant pels gestos, el moviment dels ulls o, com no, els canvis en l’entorn. "Hi haurà en escaneig continu de l’entorn. Si mous una cadira per protegir-te d’uns trets virtuals, l’escena ha de canviar. El mateix si passa el teu gos mentre jugues a un joc: ha d’estar tot pensat", ha afegit.

Magic Leap.
Encara no hi ha demostracions, per la qual cosa tot, de moment, es queda en la teoria i les promeses de l’empresa. Però el missatge de la firma és clar: "Qualsevol objecte al voltant teu es tornarà màgic", ha explicat. I ha afegit: "Volem convertir qualsevol experiència en immersiva, i portar els videojocs al món real". Encara no hi ha preu ni data de llançament.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat