Anar al contingut

Restauració

Telepizza i Pizza Hut s'alien per 'menjar-se el món'

Els dos grups pizzers formen tàndem amb l'objectiu de créixer a Llatinoamèrica, el Carib, Espanya, Andorra, Portugal i Suïssa

El Periódico

Telepizza i Pizza Hut s'alien per 'menjar-se el món'

periodico

Yum! Brands, propietari, entre d’altres, de Pizza Hut, i el Grup Telepizza han pactat una aliança estratègica i un acord de màster franquícia per accelerar el seu creixement a l’Amèrica Llatina (excloent-hi el Brasil), el Carib, Espanya, Andorra, Portugal i Suïssa, segons han anunciat aquest dimecres les dues companyia.

Mitjançant aquesta aliança, Pizza Hut preveu duplicar la seva presència en aquestes regions i passarà a tenir el número u de la seva categoria a l’Amèrica Llatina i el Carib per nombre d’establiments. Així mateix, aquest avanç pel sud-oest de l’hemisferi permetrà la seva consolidació com a la companyia de restaurants de pizza més gran del món.

D’altra banda, el Grup Telepizza es convertirà en el  màster franquiciat més gran de Pizza Hut del món per nombre d’establiments.

"Aquest acord pioner és una fita important en el nostre camí per convertir-nos en la marca de pizza més volguda i amb més creixement al món, i el Grup Telepizza és el soci ideal, per la seva capacitat, compromís i capital, per accelerar l’expansió de Pizza Hut en regions d’alt creixement com l’Amèrica Llatina," ha destacat el president de Pizza Hut International, Milind Pant.

D’altra banda, el president executiu i conseller delegat de Telepizza, Pablo Juantegui, ha fet ressaltar que aquest acord accelera l’estratègia de creixement mundial del grup, "pràcticament duplica" la mida del negoci de Telepizza i estén el seu abast internacional a un total de 37 països.

Una aliança que tensa els franquiciats espanyols

Segons els termes de l’acord assolit entre les dues firmes, a Espanya i a Portugal, el Grup Telepizza continuarà operant i desenvolupant la marca Telepizza, però també operarà els establiments de Pizza Hut i supervisarà els franquiciats de Pizza Hut.

Això ja va provocar que el març passat, en plenes negociacions entre els dos grups, l’Associació de Franquiciats de Telepizza a Espanya remetés una carta al Grup Telepizza on li demanaven garanties que aquest pacte respectaria la divisió de marques a Espanya i que no seria motiu de competència deslleial entre franquiciats, segons va avançar El Economista.

A l’Amèrica Llatina, zona privada de Pizza Hut

A l’Amèrica Llatina i el Carib (excloent-hi el Brasil), Telepizza supervisarà els franquiciats de Pizza Hut, que continuaran operant els establiments de la marca. A més, Telepizza convertirà progressivament els seus establiments existents en aquesta regió en Pizza Hut.

Telepizza obrirà almenys 1.300 nous establiments en els propers 10 anys, i 2.550 en total d’aquí a 20 anys a totes les regions que cobreix l’aliança. La gran majoria de les noves obertures seran restaurants de Pizza Hut, incloses totes les obertures a l’Amèrica Llatina i el Carib.

Així mateix, el Grup Telepizza administrarà la cadena de subministrament de Pizza Hut a l’Amèrica Llatina (excloent-hi el Brasil), el Carib, Espanya, Andorra, Portugal i Suïssa, i es convertirà en un proveïdor autoritzat dels establiments de Pizza Hut. Les dues dues companyies exploraran altres possibilitats de col·laboració en aquest àmbit a tot el món.

El tancament d’aquesta aliança estratègica estarà subjecta a certes condicions, incloses les aprovacions regulatòries i l’aprovació dels accionistes del Grup Telepizza.

0 Comentaris
cargando