Aliança cafetera

Nestlé fitxa Starbucks per 5.976 milions

La multinacional suïssa obté per 5.976 milions d'euros els drets perpetus per comercialitzar els productes de la cadena de cafeteries més gran del món

ficha

ficha

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

La multinacional suïssa Nestlé a

La multinacional suïssa Nestlé ha anunciat aquest dilluns una aliança amb Starbucks en virtut de la qual aconsegueix els drets perpetus per comercialitzar els productes de la cadena de cafeteries més gran del món fora dels seus establiments per 5.976 milions d’euros. Pagarà per això 5.976 milions d’euros. L’acord exclou els productes preparats per beure i totes les vendes dins de les cafeteries de Starbucks, segons ha precisat Nestlé. A canvi, les marques Starbucks estaran representades en els sistemes de càpsules de Nestlé i es podran vendre en supermercats, per exemple. 

L’acord estratègic obre nous camps de desenvolupament per a les dues companyies. Bàsicament permetrà que Starbucks depassi les fronteres dels seus propis establiments i diversifiqui les fonts d’ingressos. A la pràctica, els cafès i tes de la cadena de cafeteries es podran comprar en supermercats, serveis de càtering i en restaurants. Nestlé ostentarà a perpetuïtat el dret a vendre aquests productes a tot el món. A partir d’ara, les 28.000 cafeteries de Starbucks tindran la seva rèplica a les prestatgeries dels comerços (en principi, als EUA).

El negoci de productes al consum i el servei de menjar de Starbucks genera unes vendes anuals de 1.672 milions d’euros, segons ha afirmat el gegant alimentari suís. Aquesta «aliança global» permetrà a Nestlé aconseguir la llicència per comercialitzar i distribuir les marques Best Coffee, Reserve, Teavana, VIA i Torrefazione Italia, però exclou els productes preparats per beure i les vendes de qualsevol d’aquests productes a les cafeteries de Starbucks.

Els 5.976 milions d’euros acordats seran transferits a Starbucks en efectiu, una injecció de capital amb què la companyia podrà elevar l’expansió internacional. La transacció no inclou la transferència d’actius fixos, la qual cosa «facilita una integració eficaç» del negoci, va afirmar Nestlé. L’empresa preveu que el negoci contribueixi als seus ingressos per acció i objectius de creixement orgànic a partir del 2019, segons va indicar. Starbucks, al seu torn, va afirmar en un altre comunicat que pretén utilitzar els beneficis després d’impostos procedents de l’acord per accelerar principalment la recompra d’accions pròpies.

Espera poder tornar als seus accionistes uns 20.000 milions de dòlars (16.716 milions d’euros) en efectiu mitjançant la recompra d’accions i el desemborsament de dividends a l’exercici fiscal 2020, segons va especificar. A més, creu que la transacció generarà uns guanys per acció des de finals de l’any fiscal 2021 o fins i tot abans. Les dues companyies treballaran juntes en innovació i nous canals de venda. Les dues companyies treballaran juntes en matèria d’innovació i per elaborar estratègies de comercialització. Així, l’empresa amb seu a Vevey assumirà uns 500 empleats de Starbucks per impulsar l’activitat del negoci i la seva expansió global, però les operacions es desenvoluparan com fins ara des de Seattle (EUA). L’acord, que està subjecte a l’aprovació de les autoritats reguladores rellevants, hauria d’estar tancat a finals del 2018.

"Aquesta aliança global de cafè portarà l’experiència Starbucks a les llars de milions de persones més al món a través de l’abast i la reputació de Nestlé", va assenyalar en un comunicat el president i conseller delegat de la cadena de cafeteries nord-americana, Kevin Johnson. "Aquest acord històric és part dels nostres esforços per centrar i fer evolucionar el nostre negoci, a fi d’ajustar-nos a les necessitats canviants dels consumidors", va afegir.

Notícies relacionades

Per la seva banda, el conseller delegat de Nestlé, Mark Schneider, ha recalcat: “L’operació suposa un important pas per al nostre negoci de cafè, la categoria empresarial que més creix" de la multinacional. "Amb Starbucks, Nescafé i Nespresso ajuntem tres marques icòniques al món del cafè, i estem encantats de tenir a Starbucks com a soci", ha agregat Schneider.

La transacció aporta a Nestlé una forta plataforma per al seu creixement a l’Amèrica del Nord i una posició de lideratge al cafè torrat prèmium, el cafè molt i el cafè en càpsules, va sostenir el gegant suís de l’alimentació.

Temes:

Nestlé