Anar al contingut

infraestructura internacional

El Circuit de Barcelona Catalunya, pendent del 155

L'entitat ultima un nou pla estratègic que requereix l'aportació del Govern català per consolidar el futur de les instal·lacions

Agustí Sala

El Circuit de Barcelona Catalunya, pendent del 155

JOSEP LAGO

El Circuit de Barcelona-Catalunya ultima un pla estratègic per al període 2019-2022 que preveu renovar el contracte amb la Fórmula 1 (F-1), propietat del conglomerat dels EUA Liberty Media, que venç el 2019. Això garantiria la continuïtat de les instal·lacions.

Un requisit imprescindible és l'aportació de la Generalitat, el principal soci de la infraestructura esportiva, que actualment està intervinguda com a conseqüència de l'aplicació de l'article 155 de la Constitució. Perquè el pla estratègic, que està molt avançat, es pugui tancar és imprescindible aquesta peça del puzle i la falta de Govern ho dificulta, admet el president del Circuit, Vicenç Aguilera. La participació de la Generalitat és a través de la Conselleria d'Empresa i Ocupació.

La competició de moto GP, propietat de Dorna, està assegurada, ja que el contracte venç el 2021, però és necessari amarrar el de F-1 per tres anys més, perquè es dissipin possibles dubtes per al futur de la instal·lació de Montmeló. La fórmula 1, sota la gestió de Liberty Media, està augmentant de valor, i això facilitarà que els ingressos s'incrementin, afirma Aguilera.

L'organització, que té com a accionistes el RACC i l'Ajuntament de Montmeló (Vallès Oriental), també compta amb convenis amb l'Ajuntament de Barcelona, que es va mostrar disposat a eliminar el suport i finalment l'ha reduït de tres milions el 2017 a 2,5 milions el 2018 i 1,5 milions el 2019, quan venç l'acord en vigor.

A més, hi ha la Diputació  de Barcelona (un milió). Segons els responsables de la instal·lació, no hi ha cap circuit al món que funcioni sense suport públic. El Circuit, amb uns ingressos de 35,3 milions, va registrar unes pèrdues de set milions en el seu últim exercici, després d'arribar als 10,8 milions el 2016. El pla estratègic nou preveu aconseguir l'equilibri (ni beneficis ni pèrdues) el 2021, però això està en funció de la firma dels acords previstos.

La instal·lació té una ocupació del 87%, dada que equival a 318 dies d'activitat a l'any. A més dels grans premis, es lloga per a convencionsreunions i altres esdeveniments i genera un impacte econòmic directe de 340 milions a l'any. D'aquests diners el 60% recauen a Barcelona i la seva àrea metropolitana, segons estudis encarregats per analitzar els efectes de la instal·lació al territori.

Recaptació d'impostos

Les mateixes anàlisis indiquen que l'impacte fiscal arriba als 42 milions d'anuals, dels quals una mica més de 10 milions es queden a Catalunya en concepte del 50% de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) i de l'impost del valor afegit (IVA).

Amb una plantilla estable de 55 persones, genera fins a 10.000 contractes laborals a l'any gràcies a les principals competicions, que congreguen fins a 100.000 espectadors en un sol dia i prop de 600.000 en el conjunt de l'any. En tot cas, es tracta d'«una instal·lació estratègica de país» que serveix de catalitzador per al sector del motor, que suposa al voltant d'un terç del producte interior brut (PIB) industrial de Catalunya, explica Aguilera. Com passa amb altres activitats estratègiques, és necessari «fer una aposta de futur per la indústria i l'esport del motor», afirma.

El Circuit de Barcelona-Catalunya, a diferència d'altres instal·lacions d'aquest tipus, està a prop d'una àrea metropolitana com la de Barcelona, té a poc distància el mar, la muntanya, infraestructures hoteleres i d'oci i els aeroports de Barcelona, Girona i Reus, entre altres avantatges.

El circuit va ser inaugurat el 1991. Des d'aleshores s'ha situat com un dels millors circuits permanents i s'ha potenciat com a escenari únic per organitzar qualsevol esdeveniment o experiència. La infraestructura alberga el Gran Premi de F-1, el Gran Premi de MotoGP, el Campionat del Món FIA de ral·licròs i altres competicions de motor en el seu calendari esportiu.

0 Comentaris
cargando