per la pujada de la llum
L'IPC va escalar cinc dècimes al febrer, fins a l'1,1% interanual
bombilla
L'Índex de Preus de Consum (IPC) va augmentar un 0,1% al febrer en relació amb el mes anterior i va elevar la seva taxa interanual cinc dècimes, fins a l'1,1%, segons l'indicador avançat publicat aquest dimarts per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Estadística assenyala que en el repunt de l'IPC del febrer hi ha influït principalment l'encariment de l'electricitat, davant el descens en els seus preus que va experimentar al mateix mes del 2017.
La taxa interanual del febrer és la divuitena taxa positiva que encadena l'IPC interanual i implica que els preus són avui un 1,1% superiors als de fa un any.
Després d'haver registrat al gener una taxa interanual del 0,6%, la més baixa en 16 mesos, l'IPC interanual ha tornat al febrer a superar l'1%, i ha registrat la mateixa taxa que el desembre del 2017.
En el segon mes del 2018, l'Índex de Preus de Consum Harmonitzat (IPCH) va situar la seva taxa interanual en l'1,2%, cinc dècimes per sobre de la registrada al gener, mentre que la variació mensual va ser del 0,1%.
Notícies relacionadesEn termes mensuals, l'IPC va pujar un 0,1% al febrer, en contrast amb els descensos del 0,4% registrats en els mesos de febrer del 2016 i el 2017.
L'INE publicarà les dades definitives de l'IPC del febrer el pròxim 13 de març.
- Turisme sense sortir de casa Els millors plans de Setmana Santa a Barcelona: jardins secrets, racons que no surten a les guies i activitats gratis
- El Suprem confirma la condemna de 12 anys de presó per al violador de Sant Vicenç de Castellet
- ENTREVISTA Carme Botifoll, exdirectora general d’Innovació de la Generalitat: «Vam fer l’impossible per Pirelli, però quan una multinacional vol tancar, tanca, i punt»
- Operació dels Mossos Cau una banda que suplantava hereus per apropiar-se de pisos al Baix Llobregat
- Previsió meteorològica Catalunya s’endinsa en una Setmana Santa marcada pel bon temps malgrat els avisos per vent i temporal marítim
