Anar al contingut

TEST AL CONSUM

Les rebaixes arriben a tots els comerços aquest diumenge

Les botigues es bolquen en els descomptes d'hivern, en una campanya en què es preveu un augment de les vendes

Les botigues poden obrir tot i ser diumenge

Josep M. Berengueras

Mentre que aquest diumenge els més petits de la casa voldran aprofitar la jornada per disfrutar dels regals arribats de l'Orient, l'objectiu de molts joves i adults serà un altre: aprofitar els descomptes del primer dia de rebaixes a totes les botigues. El dia 7 de gener és tradició que tot el comerç ja ofereixi descomptes d'hivern, i aquest any no serà diferent: tot i que la meitat de les grans cadenes van començar els seus descomptes el dia 2, pesos pesants com les marques del grup Inditex El Corte Inglés comencen les rebaixes aquest diumenge. I és que les botigues podran obrir tot i ser diumenge ja que és una de les jornades de l'any d'obertura voluntària en diumenge o festiu.

Des que hi va haver la liberalització del sector comercial (el Govern del PP la va aprovar el juliol del 2012, i va eliminar la data d'inici -7 de gener i 1 de juliol- i final de les tradicionals rebaixes), els diferents Governs havien intentat mantenir les clàssiques campanyes bianuals de rebaixes, amb el sempre posterior recurs al Tribunal Constitucional de l'Executiu. L'última llei catalana ja no va insistir en la matèria, i, aquest any, sí, les botigues ja poden fer rebaixes tot l'any i començar-les quan vulguin sense dubtes legals.

És per això que aquesta campanya ha sigut més clar que mai que les rebaixes ja no tenen data d'inici. Durant els dies de Nadal, algunes botigues ja van aprofitar per fer servir la paraula rebaixa com a ganxo comercial, inclosos els petits i mitjans comerços. Aquesta setmana, concretament el dia 2, van ser grans firmes com Mango, H&M i Desigual, a més de les botigues de les marques del grup Cortefiel, United Colors of Benetton, Geox i Guess, les que ja van començar les seves rebaixes massives. També alguns petits i mitjans comerços van penjar els cridaners i clàssics rètols.

Altres grans firmes han preferit esperar al dia 7 per als descomptes. És el cas d'El Corte Inglés i les marques del grup Inditex (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe), a més de C&A i Uniqlo. Ara sí, des de diumenge, tot el comerç ofereix descomptes d'hivern per acabar amb l'estoc pendent. Randstad i Adecco calculen que les rebaixes generaran entre 114.000 i 150.000 contractes.

Mes de vendes

Segons la patronal tèxtil Acotex, que agrupa unes 800 empreses espanyoles, serà una campanya "molt agressiva" de descomptes per les baixes vendes de l'últim trimestre del 2017, motivades per dos factors, segons Acotex: un clima massa càlid i l'impacte de la crisi catalana. A l'octubre el comerç al detall va reduir les seves vendes el 0,8%, mentre que al novembre, últim mes amb dades disponibles, es va recuperar i va pujar l'1,3%. Acotex espera augmentar les vendes un 10% respecte a l'any anterior. La Confederació Espanyola de Comerç (CEC), mentrestant, calcula que les vendes pujaran el 3%, i Anged, la patronal de la gran distribució, situa l'increment entre el 5% i el 8%.

"Som molt optimistes. Les xifres demostren que la baixada que vam tenir a l'octubre per diversos factors, com el pont, el poc fred i la situació política, ha quedat superada. Al novembre les vendes van pujar el 5%, segons l'índex de Comertia, i al desembre, el 5,4%. Si el Black Friday va anar bé i Nadal també, segur que les rebaixes són bones", diu Joan Carles Calbet, president de Retailcat.

"Des de Barcelona creiem que acordar una data d'inici conjunta per part del sector seria beneficiós per a tots: per als comerciants o retailers, perquè la despesa en publicitat o promocions sumaria a la de la resta d'operadors i, per tant, s'aconsegueix més impacte; i per als consumidors, perquè els facilita la comunicació i el coneixement clar de les dates clau d'aquests períodes de descomptes", assegura Gabriel Jené, president de Barcelona Oberta.

0 Comentaris
cargando