aposta de futur
Tesla presenta un camió semiremolc elèctric
El vehicle serà capaç d'arribar als 100 km/h en cinc segons i tindrà una autonomia de 800 km
Tesla, el fabricant nord-americà d'automòbils elèctrics de luxe, ha presentat un camió semiremolc que començarà a acoblar a partir del 2018, les bateries del qual tindran autonomia per recórrer uns 800 quilòmetres.
El fundador de Tesla, Elon Musk, està disposat a irrompre en una nova veta de mercat en què l'estalvi de combustible és fonamental.
Encara que Musk ha defensat que el seu camió serà un 20% més barat per quilòmetre que un dièsel, aquest últim pot recórrer uns 1.600 quilòmetres amb un tanc ple, el doble d'autonomia que el vehicle de Tesla. Els 800 quilòmetres d'autonomia suposen un seriós hàndicap per a l'èxit comercial del vehicle.
Prestacions
En la presentació del camió a Los Angeles (EUA), Musk va assegurar que podrà arribar els 100 quilòmetres per hora en cinc segons sense càrrega i en 20 segons amb el màxim pes permès als EUA, 36.300 quilograms.
Musk no va revelar el preu del camió ni quan estarà al mercat, i per això alguns analistes han tret rellevància a l'anunci. Competidors xinesos ja fa temps que produeixen vehicles elèctrics com autocars i fins i tot algunes ciutats com Shenzen ja disposen de flotes de vehicles.
Disseny
L'element diferencial del camió de Tesla és, com en el cas dels automòbils de la marca, el seu estil elitista diferencial i prestacions fora de sèrie, a més d'una aerodinàmica molt estudiada. Té un disseny interior futurista, amb el seient i el volant centrats en la cabina i dues pantalles als costats del volant en lloc de retrovisors de vidre. Potser massa espartà i no pensat per a desplaçaments llargs, serà semiautònom, sense necessitat d'intervenció del conductor en la majoria dels recorreguts.
El camió de Tesla pot tenir altres problemes en comparació amb els dièsels per als transportistes, com el pes de les bateries elèctriques, que redueix la càrrega total que poden assumir els seus camions.
El Model 3
Notícies relacionadesTesla va anunciar a principis d'octubre que el tercer trimestre de l'any només va entregar 220 unitats de les 1.500 que tenia previstes del nou Model 3 degut a problemes en la producció del vehicle.
El fabricant va perdre 675 milions de dòlars (571,6 milions d'euros) el 2016 i 888,6 milions de dòlars (752,3 milions d'euros) el 2015.
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Normativa dispar Les platges catalanes sumen 8 ofegats sense una regulació comuna de seguretat
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Competició tecnològica De Londres a Barcelona: les ciutats que competeixen per ser el Silicon Valley d’Europa