39a EDICIÓ

El Saló de l'Automòbil tanca amb rècord de visitants

Automobile Barcelona 2017 atrau més de 755.000 visitants i aconsegueix 80.000 prevendes firmades

foto

foto

2
Es llegeix en minuts

El saló Automobile Barcelona, abans conegut com el Saló de l'Automòbil, tanca aquest diumenge una nova edició que ha destacat per un canvi de l'enfocament cap a la tecnologia relacionada amb el món del cotxe. I l'aposta ha sigut encertada: la cita dels amants de l'automòbil ha atret més de 755.000 visitants, uns 5.000 més que l'edició anterior.

"L'edició d'aquest any ha marcat un abans i un després en els salons de l'automòbil a nivell mundial. Hem inventat el saló del futur", ha assegurat Enrique Lacalle, president d'Automobile Barcelona, al fer balanç de la 39a edició d'aquesta cita. "Hem plantejat un format i una nova filosofia de saló que agrada tant al públic com als professionals del sector, i això s'ha notat en les xifres de visitants i vendes", ha afegit el directiu. Així, la fira han aconseguit 80.000 prevendes de vehicles, un increment del 15% respecte a l'edició anterior (2015).

"L'aposta per la connectivitat és un èxit que ha superat totes les expectatives, i ha donat al saló un impuls molt important que ha accelerat les vendes de les marques i ha atret el públic jove. Automobile Barcelona és el futur dels salons internacionals de l'automòbil", ha dit el responsable.

PÚBLIC JOVE

Segons una enquesta feta als visitants del saló durant aquests dies, el 63,3% té menys de 40 anys, i el 34% ha anat al saló interessat pel vehicle ecològic (fa dos anys aquest percentatge era del 15%). Per això, Lacalle ha subratllat que “aquesta dada confirma que afortunadament el futur passa per l'interès per preservar el medi ambient”.

“La notable recuperació del públic jove, així com els indicis de recuperació econòmica, marquen també aquesta edició. El 47% dels visitants que volien comprar un cotxe s'han interessat pel vehicle connectat”, ha comentat.

L'enquesta revela també que el 58% dels visitants creuen que Automobile Barcelona és la millor opció per canviar-se el cotxe i comprar-ne un de nou pels descomptes atractius i pel finançament que ofereixen les marques. Segons Lacalle, “aquestes dades demostren l'enorme pes comercial del saló i el seu efecte dinamitzador sobre la indústria, fet que el consolida entre els principals d'Europa. No en va, la indústria de l'automòbil representa l'11,74% del PIB del nostre país".

A més de la dada de l'increment significatiu de joves al Saló, l'enquesta reflecteix també que Automobile Barcelona segueix comptant amb un públic majoritàriament familiar, amb un percentatge del 60,3%.

CENTENARI

Notícies relacionades

La pròxima edició d'Automobile Barcelona serà el maig del 2019, quan es compliran 40 edicions i 100 anys des del seu naixement el 1919. Automobile Barcelona tornarà a apostar per l'impacte de la transformació digital i les noves tecnologies en la indústria de l'automòbil, i treballarà per interrelacionar d'una forma encara més profunda els espais Connected Hub i Motorshow.

El president d'Automobile Barcelona ha remarcat que a partir d'avui comencen a treballar en el centenari. “Molts visitants m'han preguntat per les marques absents en aquesta edició perquè les han trobat a faltar. Lamento que no hagin pogut venir perquè han desaprofitat l'oportunitat d'incrementar les seves vendes, com sí que ho han fet les marques presents. No tinc el mínim dubte que en el centenari, el 2019, tornaran a participar-hi”, ha conclòs.