CONSUM

Nestlé invertirà 37 milions d'euros més a ampliar la fàbrica de Girona

La companyia assegura que crear un impost "no és la solució" per acabar amb el problema de l'obesitat infantil

La firma està aplicant una pujada als seus productes de cafè torrat i soluble d'un 5% pel cost més alt de les matèries primeres

jgblanco38366900 barcelona 10 05 2017 econom a l  dereux director general de 170510113438

jgblanco38366900 barcelona 10 05 2017 econom a l dereux director general de 170510113438

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

La companyia alimentària Nestlé continua la seva aposta per Catalunya. L’empresa va anunciar ahir que invertirà 37 milions d’euros més a la fàbrica que Nestlé té a Girona. Amb aquesta nova inversió, s’ampliarà la capacitat de producció un 20%: de 32.000 a 38.000 tones de cafè soluble.

    

Segons va explicar ahir el director general de Nestlé Espanya, Laurent Dereux, aquesta inversió es destinarà a una nova línia de producció que comptarà «amb la més innovadora tecnologia» que permetrà a l’empresa fabricar «els productes més avançats». Des del 2007, Nestlé ha invertit 370 milions en la planta de Girona (s’hi produeix tant cafè soluble com les càpsules Dolce Gusto).

    

«Després de l’ampliació serà la fàbrica de cafè soluble de Nestlé més gran del món», va afirmar Dereux, que va afegir que la companyia compta amb unes 15 fàbriques de cafè soluble al món. Un 80% de la producció de la planta es destina a l’exportació.

    

La planta de Girona ha viscut diverses ampliacions en els últims anys, l’última de les quals s’està encara implantant. De fet, l’actual ampliació (a la qual l’empresa va destinar 102 milions d’euros) acabarà abans del que estava previst, durant l’estiu. Després es posarà en marxa aquesta nova inversió, que està previst finalitzar la tardor del 2018 i que suposarà 20 noves contractacions.

    

Segons Dereux, aquesta inversió es produeix perquè el grup ha detectat que «les coses es fan bé a Espanya» i que no preveu «pertorbacions greus en el mercat». El directiu també va destacar que l’any passat es va posar en marxa el Digital Service Unit a Esplugues, el seu centre mundial d’innovació encarregat de construir i implementar la plataforma digital de l’empresa. «Quan va començar fa un any eren 7 persones; avui ja n’hitreballen 111», va completar.

    

El director general de l’empresa a Espanya també va valorar l’impost sobre les begudes ensucrades implantat a Catalunya: segons Dereux, la firma està esforçant-se a millorar la composició dels seus productes perquè continguin menys sucres i greixos. «No creiem que un impost sigui la solució al problema», va dir.

Notícies relacionades

  

 A més a més, va relatar que el mercat del gran consum s’està recuperant a Espanya, en especial pel que fa al consum fora de la llar. La companyia va augmentar un 2,1% les vendes a Espanya l’any 2016 en termes comparables (fins a 1.533 milions d’euros), una xifra que espera superar aquest any. Això sí, Dereux va avançar que aquest any els consumidors es trobaran amb una pujada del preu del cafè del 5% pel cost més alt de les matèries primeres.