CONSUM
Nestlé invertirà 37 milions d'euros més a ampliar la fàbrica de Girona
La companyia assegura que crear un impost "no és la solució" per acabar amb el problema de l'obesitat infantil
La firma està aplicant una pujada als seus productes de cafè torrat i soluble d'un 5% pel cost més alt de les matèries primeres

jgblanco38366900 barcelona 10 05 2017 econom a l dereux director general de 170510113438
La companyia alimentària Nestlé continua la seva aposta per Catalunya. L’empresa va anunciar ahir que invertirà 37 milions d’euros més a la fàbrica que Nestlé té a Girona. Amb aquesta nova inversió, s’ampliarà la capacitat de producció un 20%: de 32.000 a 38.000 tones de cafè soluble.
Segons va explicar ahir el director general de Nestlé Espanya, Laurent Dereux, aquesta inversió es destinarà a una nova línia de producció que comptarà «amb la més innovadora tecnologia» que permetrà a l’empresa fabricar «els productes més avançats». Des del 2007, Nestlé ha invertit 370 milions en la planta de Girona (s’hi produeix tant cafè soluble com les càpsules Dolce Gusto).
«Després de l’ampliació serà la fàbrica de cafè soluble de Nestlé més gran del món», va afirmar Dereux, que va afegir que la companyia compta amb unes 15 fàbriques de cafè soluble al món. Un 80% de la producció de la planta es destina a l’exportació.
La planta de Girona ha viscut diverses ampliacions en els últims anys, l’última de les quals s’està encara implantant. De fet, l’actual ampliació (a la qual l’empresa va destinar 102 milions d’euros) acabarà abans del que estava previst, durant l’estiu. Després es posarà en marxa aquesta nova inversió, que està previst finalitzar la tardor del 2018 i que suposarà 20 noves contractacions.
Segons Dereux, aquesta inversió es produeix perquè el grup ha detectat que «les coses es fan bé a Espanya» i que no preveu «pertorbacions greus en el mercat». El directiu també va destacar que l’any passat es va posar en marxa el Digital Service Unit a Esplugues, el seu centre mundial d’innovació encarregat de construir i implementar la plataforma digital de l’empresa. «Quan va començar fa un any eren 7 persones; avui ja n’hitreballen 111», va completar.
El director general de l’empresa a Espanya també va valorar l’impost sobre les begudes ensucrades implantat a Catalunya: segons Dereux, la firma està esforçant-se a millorar la composició dels seus productes perquè continguin menys sucres i greixos. «No creiem que un impost sigui la solució al problema», va dir.
Notícies relacionades
A més a més, va relatar que el mercat del gran consum s’està recuperant a Espanya, en especial pel que fa al consum fora de la llar. La companyia va augmentar un 2,1% les vendes a Espanya l’any 2016 en termes comparables (fins a 1.533 milions d’euros), una xifra que espera superar aquest any. Això sí, Dereux va avançar que aquest any els consumidors es trobaran amb una pujada del preu del cafè del 5% pel cost més alt de les matèries primeres.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents