evolució del mercat immobiliari
El 21% de les ofertes de lloguer de pisos a BCN duren menys de 48 hores
L'elevada demanda d'arrendaments impulsa els preus a l'alça
Els lloguers immediats, les vivendes llogades que han estat menys de 48 hores en el mercat, van suposar al mes de febrer el 12% de totes les operacions d'arrendament que es van tancar a tot Espanya, segons un estudi publicat per Idealista. En el cas de Barcelona, Idealista assegura que el 21% dels contractes de lloguer són immediats. Per districtes, el portal immobiliari assegura que és Sant Andreu el punt en què més lloguers immediats es van registrar al febrer: el 40% de tots els habitatges que es van llogar van estar menys de 48 hores en el mercat. El segueixen Nou Barris (38%), Horta Guinardó (31%) i Gràcia (27%). Per contra la taxa més baixa es va produir a Sarrià Sant Gervasi (8%), seguit per Sant Martí i Ciutat Vella (21% en els dos casos).
Les diferències entre mercats són notables, per barris, ciutats i comunitats autònomes, ja que en algunes capitals aquests lloguers ultraràpids són inexistents mentre que en altres suposen gairebé un terç de totes les operacions de mitjana.
Per Fernando Encinar, cap d'estudis d'Idealista, "el mercat de lloguer està clarament calent en algunes ciutats. Hem passat de considerar que ‘llogar és llençar els diners’ a convertir-se en l'opció escollida per milers d'espanyols per trobar casa. Això lògicament s'està notant en un augment enorme de la demanda que no va acompanyada d'un increment similar en l'oferta. De fet, encara que a Idealista hi ha més pisos de lloguer que mai, no n'hi ha prou i aquesta situació provoca que els preus, en algunes àrees, estiguin pujant".
Segons l'opinió d'Idealista, la situació actual no és de bombolla immobiliària, sinó d'actualització de preus que s'aproximen als valors lògics de mercat.
COMUNITATS AUTÒNOMES
La incidència dels lloguers immediats no és homogènia en totes les comunitats autònomes espanyoles. Les Balears és on la pressió de la demanda és més gran, ja que el 19% de totes les vivendes que es van llogar a les illes durant el mes de febrer ni tan sols van estar 48 hores anunciades a Idealista. La segueixen la Comunitat de Madrid (18% de lloguers immediats), Navarra (17%), Catalunya (12%) i Euskadi (12%) se situen en la mitjana nacional, mentre que per sota hi ha Aragó (11%), Andalusia (9%), les Canàries (9%) i Galícia (8%).
La part més baixa de la taula es completa amb Cantàbria, el País Valencià i Castella-la Manxa (7% en els tres casos), Castella i Lleó (6%), Extremadura (5%), Astúries, la Rioja i Múrcia (4% a les tres comunitats).
Les capitals de província són les zones en què es concentra moltes vegades l'interès de la demanda de lloguer, de manera que les taxes de lloguer immediat són per regla general més altes. Ourense és la ciutat en què es va registrar un percentatge més alt de lloguers immediats sobre el total d'operacions: el 33%. La segueixen Albacete i Màlaga, amb taxes del 27%, Pamplona i Palma de Mallorca (amb el 25% en els dos casos). A continuació hi ha la ciutat de Barcelona, on el 21% de tots els lloguers tancats van estar menys de 48 hores en el mercat, seguida per Àvila (20%) i Madrid (19%).
AL MARGE
Tot i així, l'estudi posa de manifest que en fins a 12 capitals espanyoles no existeix el fenomen de lloguer immediat: Terol, Segòvia, Pontevedra, Palència, Lugo, Lleida, Osca, Huelva, Girona, Conca, Ciudad Real i Castelló.
D'entre els que sí que registren aquesta situació, Oviedo i Còrdova són els mercats en què la incidència dels lloguers immediats va ser més baixa (4% en els dos casos), seguits per Lleó, Granada i Badajoz (5% a les tres ciutats).
Notícies relacionadesA Madrid, el districte més afectat per aquest fenomen del lloguer immediat va ser Villaverde (31%), seguit per San Blas (29%), Latina (28%), Arganzuela, Puente de Vallecas, Usera i Villa de Vallecas (26% en els quatre casos).
PREUS A ESPANYA
A l'analitzar els preus de les vivendes que han registrat un lloguer immediat a Espanya, un terç (33%) estan per sota dels 500 euros mensuals, mentre que el 46% se situa entre aquesta quantitat i els 750 euros al mes. El 21% restant es divideix entre el 14% que té una renda entre 751 i 1.000 euros, el 5% entre 1.001 i 1.500 euros i el 2% per sobre de 1.500 euros.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- ENERGIA CNMC amenaça amb multes de 60 milions i indemnitzacions multimilionàries si troba infraccions greus en l’apagada
- Entrevista Antonio Orozco: «Ningú em pot fer més mal que jo mateix, és impossible»
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Enxampen a la C-55 un home de 73 anys que conduïa drogat, sense carnet i amb haixix al cotxe
- Dia del Nen Hospitalitzat El 50% de nens amb una malaltia rara no tenen diagnòstic: «Per als pares, és molt inquietant»