MOBILITZACIONS

La vaga de teleoperadors paralitza sistemes d'atenció al client

El sector reclama una millora de les condicions de treball i elevació dels salaris

icoy27747414 160616200458

icoy27747414 160616200458

1
Es llegeix en minuts

Els teleoperadors estan aquest divendres en vaga. Convocats pel sindicat CGT, l'aturada de 24 hores pretén reclamar una millora de les condicions laborals del col·lectiu que dona serveis d'atenció al client de companyies i organismes públics i privats.

Amb aquesta aturada, volen denunciar els baixos salaris en el sector, de mitjana no arriben a 700 euros, l'excessiu nombre de contractes a temps parcial, jornades de fins a 11 dies de feina seguits sense descans o la presència activa al lloc durant 11 hores seguides.

La CGT, sindicat amb presència majoritària als centres d'atenció telefònica al client de les grans companyies, havia previst el col·lapse dels centres d'atenció al client d'empreses com Movistar, Orange, Vodafone, BBVA, Santander, Bankia, La Caixa, Banco Popular, Gas Natural i Iberdrola. Més enllà d'aquesta previsió, la incidència es pot notar en temps d'espera excessius. 

Notícies relacionades

Els serveis d'atenció al ciutadà dels serveis d'informació d'ajuntaments (010), de l'Administració General de l'Estat (012) i atenció a les víctimes de la violència de gènere (016) també es podrien veure afectats, segons el sindicat, encara que hi ha serveis mínims.

Les empreses del sector van facturar 2.400 milions d'euros el 2015, segons un estudi elaborat per la consultora Informa D&B, i dona feina a una mitjana de 85.000 persones a Espanya.