EVOLUCIÓ DE L'ECONOMIA
La confiança del consumidor va tancar el 2016 en màxims anuals
Al desembre l'índex va pujar 1,3 punts
La confiança del consumidor va pujar 1,3 punts al mes de desembre en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 100,7 punts, de manera que aquest indicador va tancar l'exercici 2016 en màxims anuals, tot i que encara lluny dels màxims històrics del 2015 (107,4 punts), segons les dades publicades aquest dimecres pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).
Aquest avanç de l'indicador s'ha degut a la millora de la percepció dels consumidors sobre la situació actual, malgrat el lleuger retrocés de les expectatives.
Notícies relacionadesEn concret, l'indicador de situació actual va créixer 3,7 punts el mes de desembre passat, fins a 92,2 punts, mentre que l'indicador d'expectatives va retrocedir 0,9 punts i es va situar en 109,3 punts.
L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i l'ocupació, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, i es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva, i per sota, negativa.
- El monument franquista de la Batalla de l'Ebre compleix 60 anys a l'espera de la sentència judicial per a ser retirat: "No hi haurà un segon referèndum"
- Avís als joves menors de 30 anys: així pots estalviar fins a 400 euros en la declaració de la Renda
- 8M i salut mental L'autisme invisibe de les dones: la faiga de semblar normal
- Religió El Papa visitarà Montserrat el 10 de juny abans de la Sagrada Família
- Seguretat Eduard Sallent, excap dels Mossos, deixa el cos policial
