producte amb patent pròpia
Neteja concentrada
Midas Clean fabrica pastilles efervescents cadascuna de les quals equival a un litre de producte convencional de neteja
La gamma de comprimits, amb la marca Baula, aporta estalvis de fins al 90% en embalatge, transport i emmagatzematge

fcasals35963634 economia empresa baula161019192016
Neteja concentrada. L’equivalent a un litre de producte convencional en una pastilla compacta efervescent. Aquesta és la gamma de productes, amb la marca Baula, que llança al mercat la start-up catalana Midas Clean. Es tracta de comprimits que es dilueixen en aigua, basats en tecnologia química i física innovadora, amb patent nacional i mundial que proporciona estalvis directes de fins al 30% i indirectes, des de l’embalatge fins al transport i l’emmagatzematge, de fins al 90%.
Fins avui, la companyia fundada per Jordi Caparrós ha portat a terme proves de desenvolupament i producció en les seves instal·lacions del Parc Científic de Barcelona fins a arribar al llançament comercial de la mà d’un soci industrial que ha injectat capital i que realitzarà successives aportacions a mesura que s’assumeixin els objectius del pla de negoci.
Aquests recursos serviran per accelerar la comercialització nacional i internacional de la gamma Baula. Aquest inversor ha entrat en el capital de manera que Caparrós en controla el 70%, mentre que entre aquest nou accionista i un amic seu amb el qual va iniciar el projecte empresarial posseeixen l’altre 30%.
La gamma de productes, que va des del destinat a banys fins a terres, multiusos i desgreixador, està dirigida al sector professional i industrial de la neteja, canals de distribució comercial, centres sanitaris d’oci i ensenyament o hotels, restaurants i firmes de càtering. De totes maneres també està previst llançar-la per al mercat de particulars. La companyia ofereix un servei d’entrega les 24 hores els 365 dies de l’any.
Caparrós destaca la importància de reduir costos «en el transport de líquids», la qual cosa «no és ni econòmic ni respectuós amb el medi ambient». I això es pot fer concentrant la matèria activa «en una pastilla a diluir ràpidament en el lloc d’ús del producte». El transport, explica, és molt més senzill que els productes tradicionals, de manera que «és possible portar a la butxaca una caixa de comprimits que equival a 50 litres de producte de neteja», explica.
Segons dades d’Adelma, l’Associació d’Empreses de Detergents i de Productes de Neteja, Manteniment i Afins, els productes de neteja professional generen a Espanya un negoci d’uns 500 milions d’euros anuals amb una oferta basada majoritàriament en líquids.
Caparrós assegura que la gamma de productes Baula ofereix un elevat rendiment, «igual o superior al de les línies d’alta gamma amb formulacions no ecològiques, però a un cost molt més baix, a la vegada que redueix al màxim l’impacte sobre la salut humana i el medi ambient».
Notícies relacionadesMidas Clean va ser fundada el 2015 per Caparrós, un emprenedor amb més d’una dècada d’experiència en la indústria química. Tot va néixer d’una idea el 2009 i el posterior desenvolupament durant set anys.
Fins a trobar un soci industrial, el 100% dels recursos per desenvolupar la idea i les patents, entre 25.000 i 30.000 euros, els ha posat de la seva butxaca amb el suport d’un amic que l’acompanya des de l’inici.
-
- Saragossa, 86 Tanca la Pepeta, el celler on la gent va passar del country a veure els partits del Barça
- Catalunya, segona comunitat on els consumidors gasten més en menjar
- Justícia esmenarà l’error legal sobre oficiar casaments
- Música Una cantant catalana es cola a la llista de candidates a cançó de l’estiu a Spotify