HISTÒRIES MÍNIMES

Comprar en benefici dels més desafavorits

Emprenedors de Sabadell creen Esmasshopping, una aplicació de mòbils per alertar dels descomptes en botigues pròximes

Els usuaris poden destinar l'import estalviat a fins socials

35547174 601

35547174 601 / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
ALBERT SEGURA / SABADELL

Estalviar comprant aporta un plus de confortabilitat que ens porta, almenys mentalment, a una situació de gaudi per haver adquirit un producte a un preu inferior al que paguen la resta de mortals. Aquest és el punt de partida d’Esmasshopping, la primera xarxa social que informa l’usuari dels descomptes que hi ha al seu voltant i del tipus de producte o servei que desitgi. La iniciativa, a més a més, té un vessant social, donat que permet que l’estalvi s’apliqui directament en la compra o a fer una microdonació a l’organització sense ànim de lucre que es desitgi.

    

La idea va néixer l’any 2014, quan arran de l’experiència professional anterior dels seus impulsors es van detectar unes necessitats que no veien reflectides en les ofertes existents en el mercat. D’aquesta manera, es va optar per crear una plataforma per a mòbils que aportés un valor afegit a tots els participants, des dels usuaris fins als comerços: «Pretenem liderar una nova forma de model de negoci, a través d’una plataforma d’internet basada en el cooperativisme entre les activitats econòmiques i on tothom hi guanyi», explica Toni Bosch, que amb Fernando Mercè i Òscar Espada va crear aquesta empresa que avui dóna feina a set persones. «La idea era crear la primera xarxa social de consum intel·ligent i solidari, amb descomptes en cada moment i un estalvi diari», afegeix.

  

 L’usuari accedeix a l’aplicació i, una vegada geolocalitzat, informa de quin tipus de producte o servei sol·licita. A partir d’aquí, sobre un mapa apareixen els emplaçaments adherits a la xarxa, amb els descomptes aplicats. «Estem fins als nassos que ens bombardegin amb correus, notificacions push o imatges. Ara el consumidor té accés a la informació que desitja a través d’un únic canal, que a més a més li oferirà la possibilitat d’estalviar a l’instant», explica Bosch. El sistema és gratuït tant per a l’usuari com per a l’empresa que aporti els seus descomptes. Tot i així, si el comerç desitja donar una empenta a una campanya podrà accedir al servei Premium, que amb quotes a partir de 10 euros mensuals ofereix paquets de fidelització.

    

Els fundadors tenen una especial sensibilitat social. Això els va portar a idear un sistema poc habitual, que es basa a traslladar els imports dels descomptes aplicats a organitzacions sense ànim de lucre. «La xarxa permet a aquestes organitzacions informar dels seus projectes socials. I això es converteix en un nou mitjà de comunicació per a ells», afegeix Bosch. Així, a l’aplicar el descompte, l’'app' preguntarà a l’usuari si vol descomptar l’import del preu final o destinar-lo a tercers.

Expansió per Espanya

Notícies relacionades

L’aplicació per a Android (a finals d’any a iOS i Windows Phone), es pot utilitzar a Sabadell. A partir del mes de gener vinent s’expandirà a 46 municipis de tot Espanya, de manera que donarà cobertura al 34% de la població. 

    En la seva fase inicial, l’empresa va partir de 380.000 euros aportats per diversos inversors privats i un préstec participatiu d’ENISA. Els plans dels impulsors del projecte passen per una ampliació de capital a finals d’aquest any d’un milió d’euros.