IDEES DE NEGOCI

Dedica't al que t'agrada

Heygo, plataforma que va començar a operar el gener passat i es consolida com a proveïdora de serveis aprofitant les habilitats que cadascú té, preveu entrar en dos països més a finals d'aquest any

3
Es llegeix en minuts
AGUSTÍ SALA

A moltes persones els passa que tenen una feina que està allunyada de les seves aficions o habilitats, del que de veritat els agrada o al que en realitat els hauria agradat dedicar-se per guanyar-se la vida. D'aprofitar aquest potencial va Heygo (https://www.heygo.com/es), una plataforma proveïdora de serveis de tota classe pròxims a l'usuari.

És una mena de quid pro quo de l'era digital de la qual poden treure partit aquells que busquen un servei, a través d'obtenir el que més s'ajusta al que persegueixen; i els que tenen la capacitat o l'habilitat d'oferir-ho a canvi d'una determinada remuneració. També es podria comparar amb una versió moderna i amb més capacitat de difusió gràcies a les noves tecnologies del tradicional anunci enganxat a les parets o als fanals.

El lema de la companyia podria ser «dedica't al que t'agrada i treu-ne profit», explica Nicolás Espinosa, el creador de l'empresa i conseller delegat, juntament amb Airà Prat (director de producte) i Claudio Umaña (director tènic). Tenen la seu a Esade Creápolis, on treballen una quinzena de persones amb perspectives de créixer més. El projecte funciona i l'objectiu és començar a dur a terme proves tant a Itàlia com a Alemanya una vegada passat l'estiu, aquesta mateixa tardor; amb la vista posada a França com a pròxim pas, assegura el fundador de l'empresa.

Espinosa porta això d'emprendre a les venes. Recorda que van destinar uns 80.000 euros a un projecte que es podria comparar amb el que avui és Periscope, l'app que permet retransmetre vídeo en directe. Potser no era el moment o es van avançar massa a la demanda, però el cert és que ho van haver de deixar i van perdre els diners, però no pas les ganes d'emprendre.

I Heygo n'és un exemple, amb la idea de «monetitzar el coneixement i les habilitats que té cadascú», explica Espinosa. Explica amb un algoritme, assegura, que situa per sobre els serveis que més s'ajusten a qui els busca.

L'aposta és la innovació, i per això revisen de forma constant l'app «per aportar valor a l'usuari, tant al que ofereix un servei com al que el busca». En l'actualitat ja compta amb més de 400.000 usuaris registrats i es porten a terme entre 1.500 i 2.000 transaccions a la setmana i té unes 22.000 visites diàries a l'app. En el període des que es va posar a disposició s'hi han incorporat un total de 120.000 serveis. Però són xifres que dia rere dia queden obsoletes perquè no paren de créixer.

També categoritzen i fan llistes dels serveis més sol·licitats, com és el cas de cuidador a Madrid i Barcelona o professors a les dues ciutats. Heygo agrupa l'oferta en reparacions, professors, transports, benestar i salut, entreteniment, llar, mascotes, cuidadors, esport i un calaix de sastre sota l'epígraf «altres».

L'objectiu d'Heygo és «donar sortida al valor intangible» que hi ha en cada persona. «Tothom té una habilitat a la qual pot dedicar temps i treure'n profit», insisteixen .

Alguns dels serveis que s'ofereixen han sorprès fins i tot els promotors de la plataforma. És el cas de les persones que diuen que són capaces de domesticar eriçons, els que escriuen una cançó per a una persona en concret o per a un moment clau de la vida d'un individu, o els que presten serveis d'entrenament de la veu per alliberar tensions o relaxen les persones amb sessions de pessigolleteràpia.

També ressalten el talent que s'ha sumat a Heygo. Des de la Cristina, especialista en natació sincronitzada, membre de la selecció absoluta durant vuit anys, tres vegades medallista mundial i quatre europea; la Gemma, professora de música formada a la Royal Academy of Music de Londres; el Gustavo, un entrenador personal que ha sigut quatre vegades olímpic o el Jorge, un pilot d'avionetes, que ofereix la possibilitat de captar imatges aèries, tant de vídeo com de fotografia.

Notícies relacionades

El principi bàsic és que l'app sigui gratuïta. És a dir, Heygo no es queda una part del que es negocia entre particulars com a preu de la prestació del servei. L'objectiu és recórrer més endavant als anuncis patrocinats, a l'estil de Google.

Un dels aspectes a tenir en compte per part d'aquells que ofereixen els serveis són les valoracions i opinions dels usuaris, que ajuden a tenir una posició i una visibilitat més favorables.

Temes:

+Innovació