Nova jornada d'endarreriments i anul·lacions de Vueling al Prat

El comitè d'empresa nega que hi hagi una vaga encoberta i atribueix els problemes a una mala programació de l'anterior direcció

Un matrimoni de Bilbao va trigar més de 20 hores a arribar a Màlaga i la connexió amb Barcelona encara tenia endarreriments de sis hores a la tarda

Nous retards i cancel·lacions a Vueling del Prat afecten milers d’usuaris i les seves maletes. / periodico

Nous retards i cancel·lacions a Vueling del Prat afecten milers d’usuaris i les seves maletes.
img 4432

/

2
Es llegeix en minuts
SALVADOR SABRIÀ / BARCELONA

L’operació sortida se li està entravessant a Vueling i, de rebot, a l’aeroport de Barcelona-el Prat, en què l’aerolínia ocupa gairebé el 40% de les operacions de vol. La companyia va tornar a cancel·lar ahir gairebé una vintena de vols, segons dades de la seva web ofertes per Efe (un portaveu de la firma els va xifrar «al voltant» de set), que es van sumar a les anul·lacions de divendres i dijous i van incrementar la llista de passatgers a l’espera que els oferissin una alternativa en altres vols o una compensació econòmica. A més, aquests com a mínim 3.000 nous viatgers que no van poder pujar a l’avió que tenien contractat van incrementar també la xifra de maletes que han quedat fora del circuit d’embarcament i s’afegeixen a les acumulades als magatzems que Aena ha posat a disposició de la companyia de handling perquè les torni als seus propietaris.

Vueling havia començat la jornada amb menys endarreriments i amb un intent de pal·liar els efectes negatius dels dies anteriors, aprofitant que ahir hi havia menys activitat al Prat (904 operacions, davant de les 1.025 de divendres o les 1.039 previstes per a avui), però va acabar sumant noves cancel·lacions i endarreriments. A la web, la companyia informava els passatgers que la cancel·lació es devia a «motius operacionals», com ja va passar amb les anul·lacions de dijous i divendres. Un portaveu de l’empresa va explicar que havien reforçat la plantilla de pilots, que s’estaven incorporant progressivament nous empleats per a aquest estiu i que havien redissenyat les cues de facturació a l’aeroport de Barcelona perquè es redueixin «tan de pressa com es pugui».

Però, malgrat això, a les oficines de Vueling de l’aeroport del Prat es van arribar a acumular ahir fins a 150 passatgers fent cua per buscar una solució després de l’anul·lació del seu vol. Francisco, un dels afectats, va explicar a EFE  que havia sortit divendres des d’Oslo cap a Barcelona amb diverses hores de retard i havia perdut l’enllaç amb Gran Canària. «Tot això és un desastre, ja que hi ha diverses hores de cua i no informa ningú», es queixava. Ahir a la tarda, Vueling va arribar a sumar encara endarreriments de més de sis hores en un vol procedent de Màlaga, o de gairebé tres hores en un altre de Venècia, per citar dos casos.

Notícies relacionades

VIGILÀNCIA POLICIAL / Una unitat armada dels Mossos patrullava als voltants de les oficines de Vueling per prevenir disturbis i també hi havia vigilància policial a la zona de facturació de la companyia, on els passatgers també pateixen llargues cues.

El comitè d’empresa de Vueling va negar ahir que hi hagi una vaga encoberta i va atribuir a la «nefasta gestió i previsió» de l’anterior directiva el caos operatiu, amb cancel·lacions i endarreriments diaris, sobretot a l’aeroport de Barcelona-el Prat, la base principal de Vueling. En un comunicat, el sindicat STAVLA va recordar que ja fa temps que va advertir de la falta de planificació i el col·lapse que hi podia haver aquest any davant del creixement operatiu planejat per la companyia. «Lamentablement, vam ser ignorats i l’empresa va continuar el seu projecte d’expansió desmesurada fins a les últimes conseqüències, sense solidificar primer les bases de la companyia. El resultat és el presente», va denunciar el comitè.