CANVIS A LA ENTITAT FINANCERA MÉS FORTA DE CATALANA
Jordi Gual serà el nou president de CaixaBank en substitució d'Isidre Fainé
L'actual president l'avala per dirigir el primer banc català

8239609 591
El fins ara director del servei d'estudis de CaixaBank, Jordi Gual, serà el nou president de l'entitat. L'actual president del banc, Isidre Fainé, ha avalat Gual, que serà nomenat conseller de CaixaBank aquest dijous en un consell extraordinari, pas previ per assumir la nova responsabilitat.
Gual, nascut el 1957, s'adapta com un guant als requeriments del Banc Central Europeu (BCE) per al màxim responsable d'un grup com CaixaBank, que engloba tant un conglomerat financer com participacions industrials. La confirmació formal del denominat Mecanisme Únic de Supervisió Bancària es produirà en uns dies, després de l'acceptació oficiosa del nomenament. El vicepresident, Antoni Massanell, exercirà el càrrec en funcions fins que es produeixi formalment el relleu.
PERFIL PROFESSIONAL DE GUAL
Notícies relacionadesGual ha sigut director executiu de Planificació Estratègica, economista en cap de CaixaBank i director general de Planificació i Desenvolupament Estratègic de Criteria CaixaHolding. Gual, a més de director general d'estratègia i responsable d'economia al Grup La Caixa és professor d'Economia al IESE, i per això ha mantingut des de sempre un contacte molt directe amb directius i emprenedors. És membre investigador del Center for Economic Policy Research (CEPR) de Londres i membre del consell del European Corporate Governance Institute (ECGI).
Del 2002 al 2005, Gual també va formar part del Grup d'Assessoria Econòmica sobre Polítiques de Competència de la Comissió Europea. A més, va treballar com a assessor econòmic per al director general d'assumptes financers i econòmics de la Comissió Europea a Brussel·les entre el 1994 i el 1996. Compta amb un PhD in Economics de la University of Califòrnia at Berkeley i ha sigut professor visitant en aquesta universitat, a la Université Libre de Bruxelles i a la Barcelona Graduate School of Economics. Anys enrere, va obtenir una beca Fullbright i se li va concedir la subvenció de la Comissió Europea per a la investigació sobre integració europea.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Medi ambient La desembocadura del Besòs tindrà llacunes a partir del 2028
- Música El ‘setlist’ i les col·laboracions de ‘Lux’, el nou disc de Rosalía: de Björk a Sílvia Pérez Cruz i l’Escolania de Montserrat
- Entrevista Juan Zamora: «Vaig inserir cèl·lules del meu cor a espinacs, i seguien bategant»
- Pateix un ictus ingressada al Trueta i no li detecten fins al cap de tres dies
- A la presó de La Santé Nicolas Sarkozy ingressa a la presó per complir cinc anys per finançament il·legal
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’