VOLS BARATS
Skyscanner duplicarà la plantilla de l'oficina de Barcelona, fins més de 100 empleats
El comparador de vols i hotels confia en l'oficina catalana pel "talent" local i la facilitat per atraure experts de tot el món

sky
Estalviar en els viatges és possible gràcies a comparadors ‘on line’ de vols i hotels com Skyscanner, que permeten fer recerques de possibles viatges i obtenir a l'instant una comparativa de millors opcions ordenades per preu -ells són intermediaris, i la compra es finalitza a la pàgina de l'aerolínia/agència-. Aquesta companyia d'origen escocès, que ofereix un producte usat per més de 50 milions de persones cada mes, té a Barcelona una oficina on treballen 52 persones, i acaba d'ampliar l'espai amb l'objectiu de més que duplicar la plantilla: preveu arribar als 108 treballadors d'alta qualificació.
“Som una companyia global, i el nostre producte és per definició global. Tenir presència en molts països és part del nostre èxit”, explica a aquest diari Bryan Dove, vicepresident d'enginyeria a Skyscanner. Aquest expert, que abans havia treballat a Amazon Web Services, Skype i Microsoft, es va incorporar a Skyscanner l'octubre passat amb l'objectiu de continuar desenvolupant el buscador, llançar nous serveis i continuar amb la internacionalització.
A Barcelona van aterrar el 2013 després de la compra de l'empresa de recerca ‘on line’ d'hotels Fogg. Després d'integrar en el seu producte els cinc empleats de Fogg, ha anat ampliant la plantilla fins als més de 50 actuals. Però els plans de l'empresa van més enllà. “Acabem d'ampliar l'espai per duplicar la plantilla en els pròxims mesos”, assenyala Dove, que remarca que a la ciutat catalana “hi ha enginyers de molt talent” i que, a més, “és molt fàcil captar talent d'altres països perquè treballin a l'oficina”. El directiu afegeix que a l'oficina de Barcelona es perfecciona el producte i es treballa, per exemple, en el buscador de viatges corporatius que llançaran i que està en proves actualment. “Seguirem ampliant les solucions, també per a les empreses”, explica.
Notícies relacionadesPer Dove, el futur del sector és el ‘big data’ i les variables que es creuen cada vegada que algú fa una recerca (mil milions de dades creuades cada dia). “Aprenem dels nostres usuaris i de les empreses. De fet, a més del buscador per als internautes, que és gratuït, també oferim a les empreses un servei per ajudar-les a millorar els seus resultats”, assenyala.
La firma té oficines a Edimburg i Glasgow (Escòcia), Londres, Barcelona, Budapest (Hongria), Sofia (Bulgària), Singapur, Shenzhen i Pequín (Xina), Tòquio (Japó) i Miami (EUA), i va facturar l'any passat 153 milions d'euros (+28%), amb un Ebitda de 28 milions (+5%). Al gener va tancar una ronda de finançament per valor de 164 milions d'euros, fins a arribar a una valoració que algunes fonts situen en 1.600 milions d'euros.
-
- Saragossa, 86 Tanca la Pepeta, el celler on la gent va passar del country a veure els partits del Barça
- Catalunya, segona comunitat on els consumidors gasten més en menjar
- Justícia esmenarà l’error legal sobre oficiar casaments
- Música Una cantant catalana es cola a la llista de candidates a cançó de l’estiu a Spotify