FUNCIÓ PÚBLICA
Els funcionaris de la Generalitat començaran a recuperar la paga extra a l'octubre
Els sindicats i el Govern arriben a un pacte sobre el calendari de devolució

dcaminal34018308 concentracion funcionarios delante de treball por 160524115813 /
Els funcionaris de la Generalitat començaran a cobrar la paga extra eliminada el 2012 a partir de l'octubre d'aquest any. Els sindicats i el Govern han arribat a un acord sobre el calendari de devolució del 75% de la paga extra pendent de retorn, que culminarà el març del 2018, tal com va aprovar el Parlament.
El pacte preveu que el Govern aboni entre els mesos d'octubre i novembre d'aquest any el 20,32% de la quantitat deguda. El març del 2017, els més de 200.000 empleats de la Generalitat i les seves empreses públiques percebran el 35,32% i el març del 2018, el 20,32% restant.
PACTE SENSE PRESSUPOST NOU
Notícies relacionadesL'acord s'ha tancat l'endemà que el Parlament rebutgés el projecte de Pressupostos de la Generalitat per al 2016 presentat pel Govern català, que havia advertit que era imprescindible per complir amb la resolució del Parlament i començar a abonar la paga extra.
El Govern també s'ha compromès a deixar sense efecte la rebaixa del 5% del sou que va aplicar el 2012 i a seguir negociant altres temes pendents, que inclouen la devolució de les pagues extres suprimides el 2013 i el 2014 i recuperar el pagament del 100% del sou durant els primers dies de baixa en lloc del 50% actual.
- Tecnologia «Guanyava 150 K a l’any, ara sobrevisc venent a eBay»: l’enginyer que va perdre la feina per la IA
- Baralla a cops de destral i pales a Lloret de Mar
- La factura de l’energia nuclear
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- Canvis en l’ordenança de civisme Barcelona deixarà de multar les prostitutes i castigarà més els clients i publicitar sexe de pagament
- Avís de la Guàrdia Civil: a partir d’ara, no es pot deixar això a la guantera del cotxe
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- LAMINE YAMAL, AITANA... La Pilota d'Or es concedirà el 22 de setembre
- Les claus de la inversió La nova llei de barris de Catalunya: ¿què és i quins municipis podran beneficiar-se'n?
- Canvis en l’ordenança de civisme Barcelona deixarà de multar les prostitutes i castigarà més els clients i publicitar sexe de pagament