SECTOR AERI

Les grans aerolínies augmenten capacitat al Prat per aprofitar el ganxo turístic

Emirates incorpora un nou A380 al dia i Norwegia creix un 40% a l'aeroport barceloní

Vueling, Lufthansa, Ryanair i altres companyies internacionals augmenten freqüències i rutes durant l'estiu

emiratesa380large

emiratesa380large

3
Es llegeix en minuts
Max Jiménez Botías
Max Jiménez Botías

Periodista

ver +

Les companyies aèries reforcen la seva presència a l’aeroport del Prat davant la campanya d’estiu. Les bones expectatives turístiques que es plantegen a Catalunya i la capacitat d’atracció de la marca Barcelona han fet que la major part de les aerolínies que operen aquí –excepte Iberia, que manté les operacions de l’estiu passat– es proposin incrementar rutes i freqüències. Algunes, com Norwegian, volen aconseguir un creixement gairebé del 40% amb aquests augments. Emirates ha augmentat la seva capacitat un 29% amb la incorporació d’un nou A380.

A més, altres firmes, com Vueling, Delta, Air Canada, El Al o TAM, han posat en marxa nous trajectes i freqüències, amb l’expectativa d’apujar el trànsit i superar els 16,2 milions de passatgers que va registrar la infraestructura en els quatre mesos d’estiu del 2015.

Norwegian Air, que ha fet del Prat un minihub de vols interiors, connectats amb les rutes internacionals de mitjà recorregut als països nòrdics, ha posat en marxa 21 rutes aquest estiu, sis més que el 2015. La companyia va anunciar ahir una altra ruta entre Barcelona i Bilbao a partir del 8 de juliol. Des d’avui es posa en marxa una connexió Barcelona-Palma. A més, s’incorporen rutes a Manches­ter i Edimburg (Gran Bretanya), i Gran Canària i Tenerife, a Canàries.

Augmenta, així mateix, la capacitat en les connexions amb el nord d’Europa, Copenhaguen, Oslo i Estocolm. «Amb una marca que té tant èxit com Barcelona, ampliar freqüències no és un problema, es poden assumir amb certa facilitat», comenta la companyia de low cost noruega.

CONTINUÏTAT / L’A380 és l’avió comercial més gran del món, amb dues cobertes. No és fàcil que una aerolínia operi una ruta amb aquest aparell a menys que el passatge garanteixi la continuïtat de l’avió en un destí. Emirates vola de Dubai a Barcelona des del 2012, i va introduir un A380 el 2014 (a Madrid, aquest avió va arribar el 2015).

A partir d’avui, a més, afegirà un segon A380 a la ruta (substitueix el B777-300ER), cosa que vol dir que serà el primer aeroport d’Espanya –i un dels pocs d’Europa– on aterren i s’enlairen dos A380 el mateix dia. «Això suposa incrementar la nostra capacitat al Prat un 29%», expliquen fonts de l’aerolínia. Les dues freqüències arribaran a Barcelona a les 12.25 i les 20.55 hores i tenen la sortida prevista a les 15.30 i les 22.40 hores.

Emirates oferirà 2.068 seients diaris o, el que és el mateix, 14.476 seients setmanals en la seva ruta a Barcelona, el triple respecte a l’oferta inicial. La companyia de Dubai va començar a operar al Prat fa quatre anys amb una capacitat de 720 places al dia. Des de l’inici dels seus vols a Barcelona fins a finals de l’abril passat, Emirates ha transportat en aquesta ruta més d’1,2 milions de passatgers, dels quals gairebé 380.000 han volat a l’A380.

EL 700% MÉS / En total a Espanya, amb els dos vols diaris de Barcelona més el de Madrid, l’aerolínia ofereix des d’avui 26.754 places setmanals, fet que equival a un augment de butaques de gairebé el 700% en comparació amb les 3.346 setmanals dels seus inicis al país. Llavors, l’estiu del 2010, només comptava amb un vol diari a Madrid en un A330.

Notícies relacionades

Fonts de la companyia destaquen que Barcelona és, sobretot, un destí final per als passatgers que arriben des de Dubai, «encara que hi ha algunes connexions amb altres aeroports d’Europa», agreguen. No obstant, l’aeroport internacional de Dubai és un gran centre de connexions (hub) per a l’Àsia. És la base principal d’Emirates i Emirates SkyCargo, la companyia aèria més gran del Pròxim Orient.

Vueling, líder al Prat, ja ha anunciat més freqüències a Alger (tres), Orà (tres), Tànger (una), Tel Aviv (una) i una altra ruta a Constantina (Algèria) i Sal (Cap Verd). La irlandesa Ryanair incorpora una ruta a Marràqueix i la brasilera TAM, quatre freqüències a São Paulo. Cap a l’Amèrica del Nord, augmenten oferta Air Canada, Air Transar i Delta. L’alemanya Lufthansa sumarà 700 noves places a la setmana.