FRAU FISCAL
El gendre de Mario Conde queda en llibertat
Els altres set detinguts seguiran arrestats fins a passar a disposició judicial demà
El gendre de l'exbanquer Mario Conde, Fernando Guasch Vega-Penichet, ha quedat en llibertat, mentre que els altres set detinguts --entre ells el mateix Mario Conde--, per la Guàrdia Civil continuen a les dependències de Tres Cantos fins que demà passin a disposició judicial de l'Audiència Nacional.
Fonts de la investigació han informat que Guasch Vega-Penichet, marit de la filla de Conde, i que va ser arrestat ahir per agents de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil segueix en el procediment en qualitat d'investigat a l'espera que el jutge de l'Audiència Nacional Santiago Pedraz decideixi si el cita a declarar.
Els altres detinguts en l'operació Fènix són, a més de Conde, els seus fills, Mario i Alejandra, l'advocat Francisco Javier de la Vega, Francisco de Asís Cuesta, María Cristina Álvarez Fernández i Roland Stanek. tots ells van passar la nit detinguts.
Eren, segons els investigadors, els testaferros de l'exbanquer en societats radicades en altres països com el Regne Unit i Suïssa, a més d'Espanya, que li servia per repatriar els diners saquejats a Banesto -la Fiscalia Anticorrupció estima en més de 13 milions d'euros- a través de préstecs, ampliacions de capital i ingressos en efectiu.
Durant catorze hores, els agents de la UCO van registrar el domicili familiar de Conde a Madrid, així com una empresa d'àloe a Torrejón de Ardoz, un despatx d'advocats i un 'pazo' a la província d'Ourense, a més d'altres immobles.
Conde va estar present amb el seu fill en el registre de la seva vivenda a Madrid. Quan els agents van arribar al seu domicili l'exbanquer Conde no es va mostrar sorprès i, fins i tot, va arribar a dir que la Guàrdia Civil arribava a casa "amb els deures fets".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig