Les accions d'Abengoa s'arriben a desplomar gairebé el 70%
Els títols de la companyia es moderen després del descens però segueixen amb una caiguda de prop del 40%
Abengoa ha tornat a la borsa després de suspendre's la seva cotització a primera hora amb una caiguda de gairebé el 70%. El descens es produeix al conèixer-se que la companyia ha sol·licitat el preconcurs de creditorspreconcurs de creditors, que pot ser l'antesala de la fallida mé gran de la història empresarial espanyola.
Després, el descens s'ha moderat, fins a situar-se al migdia al voltant del 40%. El preu de les accions s'ha situat en els 47,5 cèntims.
Al seu torn, els títols de la companyia estan patint caigudes pròximes al 70% en els moviments de mercat previs a l'inici de la jornada borsària als EUA.
En concret, els títols ADR d'Abengoa als EUA es canvien a 1,33 dòlars, un 71,4% menys que al tancament de la sessió de dimarts.
La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha aixecat la suspensió de la cotització. De totes maneres, inicialment no ha sigut possible casar les operacions d'oferta de títols amb la demanda.
Per això ha sigut necessari ampliar al 30% el rang estàtic de la licitació, percentatge que ha pujat posteriorment al 60% i al 80%.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- BAIXA AMB RECANVIS El Barça perd Balde per una lesió muscular
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- LA NOVA TEMPORADA El futbol espanyol explota noves vies d’ingressos per reduir la seva dependència de la TV i els traspassos
- Salut mental El 15% dels adolescents espanyols confessen que han intentat suïcidar-se
- Cimera a Bèlgica Puigdemont nega davant Junts haver abordat els Pressupostos de Sánchez amb Illa