SUSPENSIÓ DE COTITZACIÓ
Abengoa sol·licitarà preconcurs de creditors després de la retirada de Gestamp
El grup de components d'automoció trenca l'acord per adquirir el 28% del capital per considerar "no complertes les condicions"
Abengoa ha anunciat aquest dimecres que després que Gestamp, a través de la seva filial Gonvarri, hagi renunciat a entrar al seu capital, sol·licitarà el preconcurs de creditors "com més aviat millor", ha informat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
La companyia sevillana, especialitzada en energia i medi ambient, ha comunicat al supervisor borsari que Gonvarri ha trencat l'acord per adquirir el 28% del seu capital amb una injecció de 350 milions d'euros, firmat el 8 de novembre, per considerar "no complertes les condicions a què estava subjecte".
Entre aquestes condicions, figurava l'assegurament d'una ampliació de capital o la subscripció d'un "important paquet de suport financer" per un conjunt d'entitats financeres. L'entrada de Gestamp a la companyia sevillana situava el grup de components d'automoció com el principal accionista de la companyia, davant de la família Benjumea.
NEGOCIACIÓ AMB ELS BANCS
Abengoa assegura que, després de la retirada de Gestamp, continuarà el procés de negociació amb els bancs amb la finalitat d'arribar a un acord que en garanteixi la viabilitat financera a l'empara de l'article 5 bis de la llei concursal, "que és intenció de la societat sol·licitar com més aviat millor".
El preconcurs de creditors és una possibilitat que contempla la llei concursal per la qual permet a una empresa reconèixer davant un jutge la seva situació d'insolvència i comptar amb un màxim de quatre mesos per pactar un acord de reestructuració de deute amb els bancs que li eviti declarar-se en concurs.
La CNMV ha decidit suspendre cautelarment la cotització dels títols d'Abengoa abans de l'obertura del mercat, i tornaran al parquet a les 11.00 hores. Les accions d'Abengoa van tancar ahir a un preu de 0,91 euros, amb un descens del 0,76%.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- La germandat de Montserrat de Sevilla viu amb gran emoció la trobada amb la Moreneta
- La Farga i Gran Via 2 L’Hospitalet encadena dues vendes de centres comercials en un any
- Envelliment saludable La indústria de la longevitat creix al nivell de la IA: «D’aquí cinc anys es podrà allargar la vida i d’aquí 50 hi haurà una revolució»
- Noves obres La Font Màgica de Montjuïc inicia la segona fase de modernització sense interrompre els seus espectacles
