EFECTES DEL 'DIESELGATE'

El grup Volkswagen confirma les seves inversions a Martorell i Pamplona

Les administracions milloren la seva oferta de suport públic als 4.200 milions planificats fins al 2019

Un operari, en una de les línies de producció de la planta de Seat a Martorell.

Un operari, en una de les línies de producció de la planta de Seat a Martorell. / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
Antoni Fuentes
Antoni Fuentes

Periodista

ver +

El grup Volkswagen segueix endavant amb els seus plans d'invertir 4.200 milions a Espanya fins al 2019. El vicepresident de Relacions Institucionals i Governamentals del grup a Espanya, Ramón Paredes, ha confirmat als representants del Ministeri d'Indústria, de la Generalitat, el Govern foral de Navarra i els sindicats que les inversions de la companyia a Seat i la seva fàbrica de Martorell i la de Volkswagen a Pamplona no es veuran afectades pels retallades que aplicarà la multinacional per afrontar el dieselgate. 

Els integrants de la comissió de seguiment de les inversions i de l'escàndol dels motors de Volkswagen creada al Ministeri d'Indústria han sortit avui amb la bona notícia de la confirmació dels plans per a Seat, on està prevista una inversió de 3.300 milions, i per a la planta del grup a Navarra, que rebrà 900 milions. A la sortida de la reunió mantinguda a Madrid, Paredes ha destacat estan "avançant a bona velocitat" i ha recordat que Espanya és un país "importantíssim" per a l'estratègia de la multinacional. 

Fins ara, els directius de Volkswagen havien confirmat la primera part dels plans per a Seat, que preveu el llançament de quatre models nous o renovats fins al 2017. Però es mantenia la incertesa respecte al conjunt de les inversions de Volkswagen a Espanya per al pròxim quinquenni.  

110 MILIONS EN AJUDES A NAVARRA

Notícies relacionades

En la trobada, les administracions han concretat una mica més el suport públic que donaran a Volkswagen per les seves inversions. En el cas de Navarra, els fons disponibles, principalment a través de crèdits tous, pujaran a uns 110 milions d'euros, que sumen uns 50 de l'Executiu foral i uns 60 del Govern central, segons van indicar fonts de la negociació. En el cas de Catalunya, el Govern no ha concretat encara la seva aposta, encara que ha reiterat la necessitat que l'Executiu central faci un esforç aprofitant el seu marge més ampli amb els límits de dèficit públic i amb les línies d'ajudes disponibles, segons ha explicat Antoni Maria Grau, director general d'Indústria de la Generalitat.

Grau ha demanat a Paredes més concreció del destí de les inversions per determinar els límits legals de subvenció, que són més amplis per a investigació i desenvolupament (R+D) o millores energètiques. Per al responsable de l'àrea industrial del Govern, "és positiu que el vicepresident de Seat hagi confirmat en la reunió, amb la presència de totes les parts implicades, que les inversions no es veuran afectades".