DES DE L'ABRIL DEL 2015 . FRAU FISCAL, BLANQUEIG
Un patrimoni en qüestió després de l'amnistia fiscal
L'última investigació oberta sobre Rodrigo Rato té a veure amb el seu patrimoni personal i familiar. El 16 d'abril, va ser detingut set hores, mentre personal de l'Agència Tributària registrava el seu domicili i el seu despatx. Dies abans, havia transcendit que Rato estava sent investigat pel Servei de Prevenció de Blanqueig de Capitals (Sepblac), després d'acollir-se a l'amnistia fiscal del 2012.
En aquest cas, s'investiga la trama de societats que hauria permès a Rato ocultar els seus ingressos al fisc. Sota la lupa hi ha des dels pagaments per cursos i conferències fins al cobrament de comissions a empreses de publicitat. El jutge imputa a Rato els presumptes delictes de blanqueig de capitals, frau fiscal i corrupció entre particulars. Hi ha vuit imputats més, entre ells els presumptes testaferros Alberto Portuondo (detingut des de l'agost) i Miguel Ángel Montero, i la secretària Teresa Arellano.
El jutge d'Instrucció 31 de Madrid, Antonio Serrano-Artal, que investiga el cas, va plantejar una qüestió de competència al Suprem al creure que correspon a l'Audiència Nacional, però el jutge Fernando Andreu es nega a assumir-ho. S. G.
- Educació "Les colònies se sostenen pel voluntarisme dels docents"
- FUTBOL Riquelme confirma la seva intenció de presentar-se: «Hi ha una obligació moral i ètica de fer un pas endavant»
- Violència de gènere Figueres condemna el crim d'aquest dimarts amb un minut de silenci i l'Ajuntament es presenta com a acusació popular
- Investigació a Zapatero ¿Qui és José Luis Calama, el jutge que ha imputat Rodríguez Zapatero?
- Famosos Inés García, «influencer» sevillana, i Lamine Yamal, enxampats junts: les imatges a Grècia que han revolucionat les xarxes
