DES DE L'ABRIL DEL 2015 . FRAU FISCAL, BLANQUEIG
Un patrimoni en qüestió després de l'amnistia fiscal
L'última investigació oberta sobre Rodrigo Rato té a veure amb el seu patrimoni personal i familiar. El 16 d'abril, va ser detingut set hores, mentre personal de l'Agència Tributària registrava el seu domicili i el seu despatx. Dies abans, havia transcendit que Rato estava sent investigat pel Servei de Prevenció de Blanqueig de Capitals (Sepblac), després d'acollir-se a l'amnistia fiscal del 2012.
En aquest cas, s'investiga la trama de societats que hauria permès a Rato ocultar els seus ingressos al fisc. Sota la lupa hi ha des dels pagaments per cursos i conferències fins al cobrament de comissions a empreses de publicitat. El jutge imputa a Rato els presumptes delictes de blanqueig de capitals, frau fiscal i corrupció entre particulars. Hi ha vuit imputats més, entre ells els presumptes testaferros Alberto Portuondo (detingut des de l'agost) i Miguel Ángel Montero, i la secretària Teresa Arellano.
El jutge d'Instrucció 31 de Madrid, Antonio Serrano-Artal, que investiga el cas, va plantejar una qüestió de competència al Suprem al creure que correspon a l'Audiència Nacional, però el jutge Fernando Andreu es nega a assumir-ho. S. G.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»