El fons sobirà de Qatar compra el 10% d'El Corte Inglés

El nou accionista comprarà una part de l'autocartera del grup

El multimilionari xeic Hamad bin Jassim bin Jaber al-Thani ha adquirit el 10% d’El Corte Inglés per 1.000 milions d’euros. / VÍDEO: ATLAS

1
Es llegeix en minuts

El Corte Inglés obre un nou capítol en la seva història. L'empresa presidida per Dimas Gimeno té previst tancar un acord per donar entrada al seu capital al fons sobirà de Qatar, Qatar Investment Authority (QIA).

El braç inversor de l'emirat qatarià es convertirà en un dels accionistes de referència del grup espanyol amb prop del 10% del capital, segons ha avançat 'El País'.

L'operació es portarà a terme a través de la compra de l'autocartera de la companyia, segons assenyalen fonts pròximes a l'operació, que suposarà reforçar el capital del grup i el seu múscul financer.

Notícies relacionades

Amb aquesta transacció, el grup inicia la seva estratègia d'expandir-se a l'exterior. És la principal operació des que el nou president, Dimas Gimeno, va rellevar en el càrrec el seu oncle, el desaparegut Isidoro Álvarez.

El fons té altres interessos a Espanya, com Iberdrola, on té el 6,16% del capital.